FÓKUSZBAN

Fizessen elő a PROFI Magazinra és nyerjen egy Jinma traktort!

Fizessen elő a PROFI Magazinra és nyerjen egy Jinma traktort!

Rendelje meg 2018. március 31-ig a PROFI Magazint egy évre, ...

Áttekintjük a gazdák előtt álló feladatokat

Áttekintjük a gazdák előtt álló feladatokat

Nitrátjelentés, web GN, közvetlen támogatások - határidők, szabályok, ...

Agrotrend: komplex megoldásokban hiszünk

Agrotrend: komplex megoldásokban hiszünk

Az Agrotrend cégcsoport 2012-es alapításakor olyan online ...

Hírek

2018. február 12., hétfő • 14:03

A furmint a hangsúlyos eleme a mostani borválogatásnak

Harminc magyar bor került be a Külgazdasági és Külügyminisztérium idei borválogatásába. A borokat szakmai zsűri választja ki minden évben.

A Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) idei borválogatásába idén 30 kiváló minőségű magyar bor került, ezek képviselik a magyar borkultúrát a külképviseleteken és a KKM diplomáciai rendezvényein. A borokat hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón mutatták be.

Balogh Csaba, a KKM közigazgatási államtitkára elmondta, hogy a tárca már 17 éve figyel a magyar borok célzott megjelenítésére.

A borvidékek egyedi adottságaiból és a pincészetek évszázados tudásából minden évben születnek ugyanis olyan borok, amelyek az országkép-formálás eszközeivé válhatnak a diplomáciai kapcsolatokban

- tette hozzá.

A borokat szakmai zsűri választja ki minden évben,

kizárólag magyar szőlő- és borfajták kerültek a válogatásba, például a kadarka, a kéknyelű, az Irsai Olivér, vagy a furmint.

Miután 2017 a furmint éve volt, ez a fajta hangsúlyos eleme a mostani borválogatásnak.

A szelekció során a KKM stratégiai partnere volt a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), szakmailag pedig a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) véleményére hagyatkoztak nagymértékben. Emellett lengyel, cseh és szlovák borszakértőket is bevontak a munkába a V4 magyar elnökség kapcsán.

Mészáros Gabriella, a borválogatás zsűriének elnöke arról beszélt, hogy a mostani válogatás azért volt izgalmasabb az előzőeknél, mert a V4-ek három másik társországnak szakértői is részt vettek a bírálatban.

A borválogatás azonban nem verseny, a fő szempont ugyanis az volt, hogy - a Kárpát-medence adottságait kihasználva - olyan borokat lehessen megmutatni, amelyeket máshol nincsenek

- szögezte le.

Hajdu Zoltán, a HNT szakmaközi részlegvezetője az MTI-nek azt hangsúlyozta: a KKM, az MTÜ, valamint a HNT háromoldalú együttműködése azt célozza, hogy a közösségi és az állami bormarketing minél egységesebb és hatékonyabb legyen.

agrotrend.hu / MTI

Feliratkozás az Agrotrend.hu hírlevelére

Teljes név:
E-mail cím:*
A feliratkozás gombra kattintva elfogadja az Adatvédelmi nyilatkozatot.