Hírek
A nemzeti parkok komolyan veszik a védjegyrendszert
A tíz magyar nemzeti parki területen jelenleg 205 gazdálkodó 925 terméke rendelkezik védjeggyel.
A 2010-ben indított nemzeti parki termék védjegyrendszer beváltotta a hozzá fûzött reményeket – mondta V. Németh Zsolt, a Földmûvelésügyi Minisztérium (FM) környezetügyért, agrárfejlesztésért és hungarikumokért felelõs államtitkára pénteken, a nemzeti parki termékeket népszerûsítõ körút pécsi állomásán.
A termelõk tesznek azért, hogy méltók maradjanak a címre
– fogalmazott az államtitkár, aki fontosnak nevezte, hogy a nemzeti parki termékek megjelenítsék egy védett terület, tájegység fõ karakterét.
Az FM és a Természetes Ízeket Elõállítók Közössége által szervezett tanácskozáson V. Németh Zsolt úgy vélekedett, hogy
a nemzeti parki termékek elõsegítik a helyi termelõk és a vevõk közötti bizalom kialakulását, és egyben a természetvédelem ügyét is szolgálják.
Rácz András, az FM környezetügyért felelõs helyettes államtitkára a szakmai találkozón kiemelte, hogy a tíz magyar nemzeti parki területen jelenleg 205 gazdálkodó 925 terméke rendelkezik védjeggyel, számuk pedig folyamatosan nõ. A termékek között szalámikat, kolbászokat, mézeket, lekvárokat, pálinkákat, borokat, söröket, sajtokat, valamint szálláshelyeket és ökoturisztikai attrakciókat is felsorolt a politikus.
A védjegyrendszer céljáról szólva kifejtette: az országos programmá bõvült kezdeményezéssel a nemzeti parkok védett területein gazdálkodókat próbálják segíteni, termékeik megbecsülését növelni és piaci lehetõségeiket bõvíteni.
Nagy Csaba, a Baranya Megyei Önkormányzat közgyûlésének fideszes elnöke egyebek mellett arról beszélt, hogy a megyében 2,2 milliárd forint áll rendelkezésre a helyi termelõi piacok fejlesztésére a többi között Mohácson, Komlón, Sásdon és Szászváron.
Závoczky Szabolcs, a Duna-Dráva Nemzeti Park Igazgatóság igazgatója elmondta, hogy mûködési területükön jelenleg tíznél több termelõ mintegy 40 védjeggyel ellátott terméket állít elõ.
Fazekas Sándor földmûvelésügyi miniszter a védjegyrendszer ismertségének növelése érdekében 2017 tavaszán egy éven át tartó promóciós- és marketing körút szervezését kezdeményezte.
agrotrend.hu / MTI