Hírek

Már 160 cég négyezer terméke rendelkezik Magyar Termék védjeggyel

A Földművelésügyi Minisztérium (FM) folytatja az együttműködést a Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel, amelynek védjegyei már megtalálhatóak közel 160 cég, mintegy négyezer termékén.

Az agrártárca közleménye szerint az FM partnere a tizenkét éve alapított nonprofit társaságnak, mely származást és eredetet tanúsító védjegyeivel a hazai áruk könnyű azonosíthatóságát segíti, növelve ezzel a magyar termékek iránti keresletet.

Az együttműködéssel a tárca kiemelt célja, hogy

támogassa a magyar élelmiszerek fogyasztásának növekedését, a magyar élelmiszer előállítókat, továbbá felhívja a figyelmet a magyar termékek fogyasztásával járó előnyökre

– írták.

  • a "Magyar Termék" védjegyek fellelhetők azon termékeken, melyek száz százalékban magyar alapanyagból Magyarországon készültek

  • a "Hazai Termék" elnevezésnél az élelmiszernek hazai feldolgozásúnak és az összetevőket tekintve legalább felében magyar származásúnak kell lennie

  • "Hazai Feldolgozású Termék" elnevezéssel jelölik a belföldön feldolgozott, de többségében import összetevőket tartalmazó élelmiszereket.

A védjegyeket a Budapesti Gazdasági Egyetem marketing intézetének 2017-es kutatása szerint az áruk eredetére kíváncsi fogyasztók 94 százaléka ismeri. 

A felmérések szerint a védjegy üzenete is eljut a fogyasztókhoz: a termék származási helyét fontosnak tartó megkérdezettek 71 százaléka a Magyar Termék védjegyes árut megbízhatóbb eredetűnek tartja a többi terméknél.

agrotrend.hu / MTI

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés