FÓKUSZBAN

Akkora az aszály, hogy hamarosan kihirdethetik a vízhiányos időszakot

Az elmúlt hetek, illetve hónapok csapadékhiánya miatt már most 10-20 százalékkal kevesebb gabonatermés prognosztizálható idénre.

Az elmúlt hetek, illetve hónapok csapadékhiánya ...

A hét témája: csökkentse a pergési veszteséget!

A virágzás elmúlásával egyre közelebb kerülünk a repce termesztési ciklusának záró akkordjához, a termelők egy része a növényvédelem szempontjából is „pontot tesz” a repcére.

A virágzás elmúlásával egyre közelebb kerülünk a repce termesztési ...

Full extrás 140 LE-s Massey Ferguson fapados áron! Csak pár darab érhető el!

A Massey Ferguson 7700-as széria az egyik legsikeresebb MF traktorcsalád a hazai piacon. Most -az importőr Austro Diesel támogatásával- rendkívül magas felszereltségű traktorok érhetők el olyan áron, amivel eddig nem lehetett kalkulálni.

A Massey Ferguson 7700-as széria az egyik legsikeresebb ...

Hírek

2017. június 19., hétfő • 20:42

OMÉK: Tovább bővül a japán-magyar kapcsolat

Kárpát-medence kincsei mellett idén ősszel a japán gasztronómia is bemutatkozik az agrárgazdasági seregszemlén.

- Japán az Európai Unión kívül a magyar élelmiszeripari export legfontosabb, legnagyobb célországa, ezért lett a 78. Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár (OMÉK) díszvendége – jelentette be Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter. - A japán minőségi élelmiszerek, a konyhaművészet, az élelmiszer-termelés és a kultúra igazán példaszerű – tette hozzá.

Fazekas Sándor: Japán egy gyorsan bűvülő piac,  és gyorsan bővülő kereskedelmi kapcsolat jellemzi a két ország viszonyát – fotó: agrotrend.hu

A magyar sertés- és mangalicatermékeken túl a szigetország nagy érdeklődést mutat a szükemarha, a kacsa- és libahús, valamint a vadhústermékek, illetve a magyar borok iránt.

- A japán termékek sok szempontból egyet jelentenek a minőséggel. A magyar mezőgazdaság fő célkitűzése is a minőségi termelés, hogy minél jobb termékeink legyenek és minél igényesebb piacokat tudjunk kiszolgálni – hangsúlyozta a sajtótájékoztatón az agrártárca vezetője.

Dzsunicsi Koszuge: Magyarország széles körben tudná alkalmazni a japán élelmiszeripari termékeket – fotó: agrotrend.hu

A 2017. szeptember 20-24. között megrendezésre kerülő OMÉK a határon túli magyar termelők, élelmiszer-előállítók bemutatkozására is nagy hangsúlyt fektet.  A vásár idén szakmai nappal bővül, az üzletember-találkozók, fórumok és üzleti lehetőségeket feltáró előadások mellett kiaknázásra váró előnyöket kínálnak a négy napos rendezvény során.

Dzsunicsi Koszuge, Japán magyarországi nagykövete ismertette: kormányuk a köz- és magánszférával egységet alkotva tesz erőfeszítéseket a japán élelmiszeripari termékek megismertetésére és azok a világ minden tájára való exportálására.

- Ebbe a folyamatba illeszkedik a budapesti bemutatkozás, az OMÉK kiváló lehetőséget jelent mindkét gasztronómiai kultúra megosztására, valamint a két ország közötti élelmiszer-kereskedelem bővülésére – hangsúlyozta a nagykövet.

Daróczi László: Kiemelt figyelmet fordítunk a szakiskolai és szakirányú felsőoktatásban résztvevő fiatalokra – fotó: agrotrend.hu

- Az idei kiállítás kiemelt szakmai témái a mezőgazdasági fenntarthatóság és a modern technológiai újdonságok, az innovációk, a kereskedelmi láncokba való bekerülés feltételei, az agrárfinanszírozás lehetőségei és a piacralépést segítő hatékony marketingeszközök bemutatása – mondta az agrotrend.hu-nak Daróczi László, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezető igazgatója.

A 2017-es vásár egyik újdonságaként az Ecotrophelia Magyarország 2017 élelmiszer-innovációs hallgatói versenynek ad otthont, melynek célja egy öko-innovatív és kereskedelmi potenciállal rendelkező élelmiszer létrehozása.

agrotrend.hu

Feliratkozás az Agrotrend.hu hírlevelére

Teljes név:
E-mail cím:*
A feliratkozás gombra kattintva elfogadja az Adatvédelmi nyilatkozatot.