Technika

Fendt 1000 Vario, a német mestermű

A Fendt gyár július 7-én mutatta be legújabb fejlesztéseit. Régen várt fotók jelentek meg az új traktorokról, melyek közül a forgalmazó Axiál jóvoltából most a 300-as és a 700-as széria után most az 1000-est mutatjuk be!

A Fendt 1000 Vario egy teljesen új fejlesztésű univerzális nagytraktor a Fendt gyárból. Az új teljesítménykategóriában – 380LE-től 500LE-ig – az új széria egy igazi nagy teljesítményű vontatótraktor a világpiac számára. A kompakt felépítésével, az új x5S vezetőfülkéjébe integrált többszörösen kitüntetett FendtVariotronic-kal e traktor mindenkit elbűvöl. Amellett, hogy a széria megfelel a kipufogógázokról szóló Tier 4 károsanyag kibocsátásról szóló előírásoknak, az AGCO/Fendt e szériát a legmodernebb motor és hajtómű technológiával szerelte fel. E nagytraktor 2015 negyedik negyedévétől rendelhető.

Erős és előkelő – a Fendt 1000 Vario

A Fendt 1000 Vario egy univerzális traktor, amely épp, mint az összes többi Fendt széria az egyszerű és könnyű kezelhetőségével tűnik ki. E traktor a maga maximális 3,6m magasságával és 14 tonna önsúlyával összehasonlítva a hagyományos koncepciókkal az 500LE-steljesítmény tartományból sokkal könnyebb, fordulékonyabb, áttekinthetőbb és ebből adódóan lényegesen sokoldalúbb. A Fendt 1000 Vario széleskörű felhasználásra lett tervezve: a nehéz talajmunkákra fejlesztették, ennek ellenére teljesen „közút-kompatibilis” a 60km/h maximális sebességének köszönhetően.

Az új fejlesztésű nagyméretű gumiabroncsoknak (hátsó kerékátmérő 235 cm) és a sokféle pótsúlyozhatóságnak köszönhetően a nagyteljesítményű vontatótraktor a vonóerőt különösen hatékonyan tudja a talajra átvinni. Mindezt kiegészíti és tovább támogatja a VarioGrip keréknyomásszabályozó rendszer, amely révén a vonóerő érezhetően tovább nő. A Fendt 1000 Vario-t a nemzetközi piacra fejlesztették. A 60 collos nyomtávval a kifejezetten kapásnövényt termelő piacokra, mint Észak-Amerika vagy Ausztrália is megfelel. A hátsó emelőmű választható az amerikai kivitelben is a Quick-Hitch kerettel illetve lengő alsó húzóval. Az új nagytraktor természetesen kapható hátsó emelőmű nélkül – tisztán vontató traktorként, illetve opcionálisan kérhető a gyári tolt üzemmóddal is.

Még több kényelem és még nagyobb kilátás – Az új x5S vezetőfülke

A 800 illetve 900Variok-ból ismert x5 vezetőfülkét teljesen áttervezték, és most az x5S vezetőfülkeként még nagyobb kényelemmel, jobb ergonómiával várja a gépkezelőket. A belső burkolatok kellemes tapintású, könnyen tisztítható un. Softtouch-felületet kaptak. A jobb kezelői kényelem érdekében a vezetőülés most a kormánnyal szinkronban mozog. A Fendt 1000 Vario méretei miatt az oldalsó üvegeket és a szélvédőt a jobb kitekintés és a tágas térérzet érdekében 80mm-rel lesüllyesztették. Illetve a kényelem fokozása érdekében kiegészítő tároló rekeszeket, ital- valamint irattartókatintegráltak a vezetőfülkébe. A vezetőfülke ajtaja 85mm-rel szélesebb lett. A fel- és leszállás lépcsőjének alsó lépcsőfoka pedig – abroncsmérettől függően – két különböző pozícióba állítható. Az árnyékmentes megvilágítás érdekében a munkalámpák keresztben világítják meg a traktor előtti területet. A Fendt 1000 Variomotorház-tetejébe integrált fényszórók egy dinamikus és erős megjelenést kölcsönöznek a traktornak. A tökéletes klimatizálás érdekében a nagy teljesítményű klímarendszerbe két ventilátort szereltek be a frisslevegő ventilátor mellé. Egy új, megnövelt légcsatorna, az elpárologtató és 22 légbeömlőnyílás gondoskodik a kellemes vezetőfülke klímáról és a huzatmentes, egyenletes légcseréről. A jó kilátás érdekében a traktor 16db, a kormányoszlopba integrált levegőfúvókával és az opcionálisan rendelhető, fűthető, ragasztottbiztonsági szélvédővel is szállítható.

A 800 és 900 Varioknál megismert,a szélvédőn elhelyezett 300°-os szögben működő ablaktörlő lapát és fúvókagondoskodik arról, hogy rossz időjárás esetén előre, ill. a kerekekre is jól rálássona gépkezelő. A Fendt 1000 Vario traktor jobb ablakán egy további ablaktörlőt(250°) ill. fúvókáthelyeztek el a jobb kilátás érdekében. A Dieselross-emblémába integrált kamera kiváló képet szolgáltat a traktor előtti közvetlen térről, vagy az esetlegesen felszerelt munkagép munkájáról. Az opcionálisan választható fűthető bőrülésnek és aktív ülésklímának köszönhetően a maximális kényelem adott. Az új felhajtható utasülés pedig irattartóval egészült ki.A jobb oldalon elhelyezett elektromos csatlakozások, dugaljak széles lehetőséget nyújtanak a munkaeszközök ill. külső terminálok áramellátására és az adatcserére. Az x5S vezetőfülke oldalsó rekeszébe egy aktív hűtőrendszertépítettek be.

Nagy teljesítményű és dinamikus – A motor és a hajtómű optimálisan összehangolva

A Fendt 1000 Vario négy különböző teljesítménnyel kerül majd gyártásba: Fendt 1038 Vario(380 LE), Fendt 1042 Vario(420 LE), Fendt 1046 Vario (460 LE)és a topmodell a Fendt 1050 Vario 500 LE maximális teljesítménnyel (ECE R24 szerint). A modulfelépítésnek köszönhetően a nagy hasznos terhelés és az optimális fordulékonyság együtt van jelen e szériában. A nagytraktor 12,4 literes hathengeres MAN motorral szerelt. A nagyteljesítményű és halk motor a haszongépjármű piacon évente több mint 25000-szer bizonyított már. Nagy nyomaték, ami már alacsony fordulatszámon is rendelkezésre áll a traktornak kiváló dinamikát kölcsönöz. A kompakt motorban, a CommonRail nagynyomású befecskendezőrendszer gondoskodik a kiváló beporlasztásról és égésről, végső soron az alacsony üzemanyag fogyasztásról. A bizonyított, fokozatmentes hajtómű átalakult az 500LE teljesítmény átvitelére alkalmas hajtómű-hátsóhíd modullá TA400 (transaxle). Továbbra is mechanikus és hidraulikus teljesítmény elágaztatáson alapul, valamint kiváló gazdaságosságával, jó hatásfokával, hosszú élettartamával és üzembiztonságával tűnik ki.

A hátsó TLT a motortól közvetlenül kapja a hajtását így kiváló hatásfokkal rendelkezik. A Traktor-Management System (TMS)a határterhelés-automatikával (2.0) automatikusan és a leterheltség függvényében szabályozza a sebességet és a motorfordulatszámot. Az eredmény: a beállított sebességet gyorsan eléri, és állandó értéken tartja, a dinamikus haladás leterhelés mellett is biztosított, és igény esetén azonnali gyorsítás is lehetségesa Kickdown-Modusnak köszönhetően. A különféle piaci igényeknek való megfelelés érdekében, a Fendt 1000 Vario 40, 50 és 60 km/h végsebességgel kerülhet le a gyártószalagról. Teljes körű futómű és biztonsági koncepció (VarioGrip, FendtStabilityControl, független kerékrugózás, kétkörös fékrendszer, Reaction-kormányrendszer, asszisztenciarendszerek a lassuláshoz és a féklámpához)kimagasló utazási biztonságot nyújt a közúton és a szántóföldön egyaránt.

Hatékonyság és alacsony üzemeltetési költségek–Hidraulika és emelőmű

Az új Fendt 1000 Variotegy nagyteljesítményű hidraulikarendszerrel – két elkülönített kiváló hatásfokú körrel –szerelték. A két egymástól független axiál-dugattyús szivattyú az igényelt térfogatáramnak és nyomásnak megfelelően szolgálja ki a két kört. A szűrők felügyeletének köszönhetően a hidraulikaolaj csereperiódusa 2000 üzemóra vagy 24 hónap. Ez a hosszú időtartam hozzájárul a csökkentett üzemeltetési költséghez. A hajtómű- és a hidraulikaolaj tartály egymástól elkülönített. Ezzel az olajok keveredése kizárt és így megoldottaz aktív hajtóművédelem. Ennek köszönhető az is, hogy bioolajok felhasználására is lehetőség van a kihelyezett hidraulikaköröknél. A hátsó vonókarok külön szerszám nélkül egy felső parkoló állásba fixálhatók, így több hely marad a vonókarok és a kocsirúd (gerendely, stb.) között.

Forrás: Axiál sajtó

 

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés