Hírek

Landini 6L, a méltó utód

Folytatódik a Landini újdonságok sora. Az utóbbi évek népszerű és sikeres gépcsaládja, a Landpower lépett a megújulás és az átalakulás mezejére.

Persze aggodalomra semmi ok, hiszen az új Landini 6L széria megtartotta az előd erényeit – továbbra is megmaradt megbízható talajmunkás igáslónak. Változások történtek viszont az erőforrásban, a fülkében és a hidraulika-rendszerben. A traktorcsaládot az idei – egyébként hagyományosan kétévente megrendezésre kerülő – EIMA mezőgazdasági gépkiállításon láthatta először a nagyközönség Bolognában, több Landini-fejlesztés társaságában.

Megbízható és környezetbarát erőforrás

Az európai piacon három modell jelent meg: 6-145L (143 LE), 6-160L (163 LE) és 6-175L (176 LE) típusjelzéssel. A traktorokban a már jól ismert és megbízható FPT erőforrások dübörögnek 4,5 literes, 16 szelepes, négyhengeres kivitelben. A turbófeltöltős motorok elektronikus vezérlése, valamint a közös nyomócsöves befecskendező-rendszer csekély üzemanyag-fogyasztást eredményez. A Tier4i emissziós előírások betartásáról az SCR rendszer – AdBlue folyadék segítségével – gondoskodik. A 270 literes üzemanyag- és 38 literes AdBlue tartály újratankolás nélkül teszi lehetővé a nyújtott műszakban végzett munkát. A hátrafelé, nagymértékben felnyíló motorháztető – amely formájában az új Landini-érzést és dizájnt sugározza – megkönnyíti a napi karbantartásokat, az elöl, legyezőszerűen nyitható hűtők pedig egyszerűen tisztíthatók.

Robusztus erőátvitel

A nagydarab vas mozgatásához szükség van egy erős és megbízható erőátvitelre is. A Landini 6L sorozat a sebességváltóját a Landpower-től örökölte. Miért is kellene hozzányúlni ahhoz, ami jó és éveken, sok ezer üzemórán keresztül bizonyított már. A sebesség- és az irányváltás továbbra is egyszerű, mechanikus. A 18/18 fokozatú (3 csoportban 6 fokozat) Speed Six mechanikus, szinkronizált váltó opcióként rendelhető mászó-csoporttal (legkisebb sebesség: 410 m/h) a speciális munkákhoz. A maximális haladási sebesség: 40 km/h. A TLT 540-es vagy 1000-es többtárcsás, olajban futó tengelykapcsolója elektromosan kapcsolható, a kabin jobb oldali kezelőpaneljének – több traktorból már ismert – sárga „gombájával”. Az elektrohidraulikus működtetésnek köszönhetően a TLT indítása lágy, mégis határozott, ezzel pedig a gép ideális a TLT-t gyakran használó bérvállalkozóknak is.

Biztonság és hatékonyság

Az elektromosan kapcsolható összkerékhajtású első híd „Spring ON” rendszere úgy működik, hogy ha menet közben elveszik vagy lecsökken az olajnyomás, a szerkezet rugóerő által azonnal bekapcsolja az összkerékhajtást, megőrizve ezzel a gép stabilitását és biztonságos irányíthatóságát. A híd közepén a lamellás, olajban futó differenciálzárat találjuk, amely a TWIN-LOCK összkerékhajtási differenciálművet működteti, a differenciálmű két oldalán pedig az IBS fékrendszer többtárcsás olajos fékjeit. Ennek lényege, hogy – összekapcsolt fékpedálok esetén – fékezéskor nemcsak a hátsó, hanem az első kerekek is fékezettek. Lassulás közben az IBS-szelep gondoskodik a kerekek egyenlő fékerejéről, ezen keresztül pedig a biztonságos megállásról. A rendszer előnye, hogy a fékerő hatásvonala rövid és egyenes, nincs közben a differenciálmű és így fékezés közben egy „ledifferálás” nem okozhat balesetet vagy a traktor oldalra húzását, ellentétben a hajtó-kardánon keresztül fékezett első híddal.

Függesztő szerkezet és hidraulika rendszer

A Landini 6L megtartotta a Landpower előnyeit a hátsó hárompont függesztésnél is. A 6-145L típus 7000 kg, míg a 165-ös és 175-ös típus 8400 kg emelésére képes. Szabályzása és működtetése viszont már eltér az elődétől, hiszen itt már nem mechanikusan, hanem elektro-hidraulikusan, potenciométerekkel tudjuk beállítani a pozíció- és erőszabályozót. A nyitott hidraulika-rendszer szivattyúja a különböző hidraulika-funkciókhoz 87 l/perc kapacitást, a kormányzáshoz pedig 38 l/percet biztosít. Munkaeszközök csatlakoztatásához alapesetben három BOSCH gyártmányú kihelyezett szelep áll rendelkezésre, de kiegészítésként ötig bővíthető. Két hidraulikus kör joystickkal irányítható, így rakodógép szerelék esetén nincs szükség külön vezérlés vásárlására. A széleskörű felhasználás része a 3500 kg emelőképességű fronthidraulika és egy 1000 f/perc fordulatú front-TLT, mint gyári opció.

Munka a tágas kezelőtérben

Alapjaiban itt is egy bevált megoldással találkozunk, a „MASTER CLASS” vezetőkabinnal. Természetesen itt sem maradt minden a régiben. A Landini konstruktőrei megerősítették az ajtó felfüggesztését, új műszerfalat kapott a traktor és változott a fülke belső kárpitozása s annak színe. Meg kell azonban említeni azokat a tulajdonságokat, amelyek ugyan nem változtak, mégis általuk válik ez a kezelőtér kellemes munkahellyé. A négypilléres, sík padozatú fülke és a hátul pántolt ajtók biztosítják a könnyű beszállást. Tökéletes a kilátás körkörösen, valamint a tetőablakkal jól kontrollálhatók a rakodási munkák is. A kezelőszervek szinte kivétel nélkül az ülés jobb oldali karfája melletti konzolon találhatók. Itt vannak a sebességváltó-karok és a kézigáz, az összkerékhajtás és a differenciálzár elektromos kapcsolója, valamint a hidraulikus három pont függesztés kezelőkarjai, a kihelyezett hidraulika körök joystickja. Teleszkóposan állítható és dönthető a kormányoszlop. A túlnyomásos kabin tiszta, pormentes környezetet nyújt és a hatékony klímaberendezés ideális hőmérsékletet teremt. A baloldalon teljes értékű utas ülés található, mely felhajtható, megkönnyítve a ki- és beszállást. A 6L szériáról elmondható, hogy méltó utódja lesz a közkedvelt Landpowernek. Modern és robusztus, emellett egyszerű kezelésű és felhasználóbarát. Megjelenésével tükrözi az új, családias Landini stílust. Nálunk először a 2015. január végén megrendezésre kerülő AgrárGépShow kiállításon lesz lehetősége az érdeklődő közönségnek megtekinteni az új Landini 6L-t.

Forrás: Axiál Híradó

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés