Agrárpénzek

Piac

Az unió növelte az agrárium termékeinek népszerűsítésére szánt keretösszeget

A tájékoztatás szerint a programok társfinanszírozására kiírt pályázati felhívásban közzétett összeg 27 millió euróval magasabb a 2017. évinél. A programok az egészséges táplálkozásról szóló általános kampányoktól az egyes konkrét piaci ágazatokig számos területre kiterjedhetnek.

Az Európai Bizottság idén 169 millió euróra (mintegy 52,4 milliárd forint) növelte az európai mezőgazdasági termékek unión belüli és világszintű népszerűsítésére fordítható támogatás összegét – közölte a bizottság pénteken. Phil Hogan mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős biztos elmondta, hogy

a rendelkezésre álló támogatás mintegy kétharmada uniós élelmiszeripari termékek népszerűsítésére szolgál nem uniós országokban,

főként olyanokban ahol jelentősen növekedhet az európai agrár-élelmiszeripari export. Ilyenek például Kanada, Japán, Kína, Mexikó és Kolumbia. 

Az unión belüli programokban a fogyasztók tájékoztatására helyezik a hangsúlyt a minőséggel kapcsolatos uniós rendszerekről és címkékről – például a földrajzi jelzésekről és a biotermékekről

– közölte a biztos.

Az ágazati támogatásból főként a fenntartható állattenyésztést – többek között a juh- és kecsketenyésztést – ösztönzik. Külön keret szolgál az egészséges étkezést népszerűsítő, a gyümölcs és zöldség fogyasztására ösztönző kampányok számára – tette hozzá.

Pályázni uniós kereskedelmi szervezetek, termelői szervezetek és promóciós tevékenységekért felelős agrár-élelmiszeripari szervek köre jogosult.

A pályázatok benyújtásának határideje 2018. április 12.

agrotrend.hu / NAK

Tovább olvasom

Fókuszban

Hirdetés [bsa_pro_ad_space id=13 crop=no ]
Hirdetés [bsa_pro_ad_space id=14 crop=no ]

Facebook