Agrárpiac

Piac

Dinamikus növekedés várhat a hazai gyümölcs- és zöldségfeldolgozó iparra

A hazai élelmiszeripari termelés negyedik legnagyobb szakágazata a gyümölcs-, zöldségfeldolgozás és tartósítás. A szektor dinamikus növekedésének záloga az olyan cégek kezében van, mint a 25 éve működő Agrosprint Kft., amely példaértékű fenntartható stratégiájának elismerésére K&H családi vállalatok kiválósági díjat kapott.

fotó: pixabay.com

Hazánk természeti adottságainak köszönhetően évszázados hagyományokkal rendelkezik a zöldség-gyümölcs feldolgozásban, amely egy korábbi jelentés  szerint a negyedik legnagyobb szakágazat, részesedése mintegy 7,7% az élelmiszeripar teljes termelési értékéből. A szektort dinamikus növekedés jellemzi, 2009 és 2013 között több mint 10%-kal, 423-ra nőtt a vállalatok száma, amelyek közel 6600 főt foglalkoztattak. Az ágazat további fejlődését pedig olyan cégek határozhatják meg, mint a Magyarországon várhatóan a legnagyobb hűtőipari kapacitással rendelkező családi tulajdonú Agrosprint Kft., Magyarország egyik legsikeresebb hűtőipari vállalata.  A vállalat olyan hosszú távú stratégiát követ, amely példaértékű lehet nemcsak a kisebb családi cégek, de a vállalati szektor egészére nézve is.

„Tapasztalataink szerint a családi vállalatok többsége rendelkezik hosszú távú stratégiával, azonban annak kidolgozottsága igen eltérő. Az Agrosprint Kft. sikeres működésének legfontosabb eleme a fenntartható jövedelemtermelő képesség megőrzése úgy, hogy közben megmaradjon a cég családi vállalatokra jellemző belső szervezeti közvetlensége. A cég az Európán kívüli piacok meghódítását is célul tűzte ki. Mindezeket olyan folyamatos beruházásokkal éri el, mint a gyártási technológia és a logisztikai folyamatok fejlesztése vagy a folyamatos termékfejlesztés” – mondta el Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok szakértője.

Az élelmiszeriparban elengedhetetlen az alapanyag biztonság és a kiváló minőség biztosítása is. Ennek érdekében a meglévő gyümölcsültetvények mellett intenzív zöldségkertészetet – például paprikaültetvényt – hozott létre a vállalat gépesített termesztés-technológia kialakításával. „Jelenleg több mint 35 országgal állunk kereskedelmi kapcsolatban, amely folyamatosan bővül és a kontinensen túlra is kiterjed. A zöldség-gyümölcs ágazatban működő vállalatok jól tudják, hogy hatványozottan ki vagyunk téve az időjárás okozta nehézségeknek, ezért rendkívül fontos az azonnali reagálás a piac változásaira. Mindezeket az Agrosprintnél a termelés tekintetében a Vállalati erőforrás-tervező (ERP) és a Vállalati teljesítménymenedzsment (CPM) rendszer bevezetésével tudjuk biztosítani” – emelte ki Fülöp Gábor Zoltánné, az Agrosprint Kft. ügyvezetője.

„Meglátásunk szerint a családi cégek nemcsak jelenleg képezik fontos részét a magyar gazdaságnak és társadalomnak, de a növekedés és a társadalmi értékek megőrzése szempontjából a jövőben a mainál is meghatározóbb szerepet fognak betölteni. Vállalkozásösztönző stratégiai területünkbe ezért bevontuk a hazai családi vállalatokat is, és életre hívtuk a K&H családi vállalatok kiválósági díjat, amellyel többek között az Agrosprint Kft. ismertük el” – mondta el Ékes Ákos.

fotó: sprint.agrosprint.hu

A K&H Csoport

Az ország egyik vezető és országosan több mint 4100 munkatársat foglalkoztató pénzintézeteként a K&H célja, hogy ügyfelei igényeit minden időben magas szinten elégítse ki, és a lehető legteljesebb termékpalettát nyújtsa számukra. A K&H országszerte 208 lakossági fiókot működtet, és mintegy 1 millió lakossági, kkv és vállalati ügyfelének kínál pénzügyi szolgáltatásokat. A magyar gazdaság működését 1760 milliárd forintnyi kihelyezett hitel- és hiteljellegű állománnyal segíti háztartások, kisvállalkozások, vállalatok és önkormányzatok finanszírozásán keresztül. A K&H 2017. március 31-án a Magyar Állam által kibocsátott instrumentumok 671 milliárd forintos állományával rendelkezett. A cégcsoport teljes tevékenysége hozzávetőlegesen 4000 magyar beszállítónak és mintegy 700 banki és biztosítási ügynöknek biztosít megrendeléseket és folyamatos tevékenységet.

agrotrend.hu / kh.hu

Tovább olvasom

Fókuszban

Hirdetés [bsa_pro_ad_space id=13 crop=no ]
Hirdetés [bsa_pro_ad_space id=14 crop=no ]

Facebook