Agrárpiac

Piac

Intenzívebb megjelenés az erősödő nemzetközi versenyben

Az Agrármarketing Centrum (AMC) Nonprofit Kft. létrehozásának célja, hogy egy önálló szervezetnek nagyobb érdekérvényesítő képessége és lehetősége van a magyar termékek nemzetközi szintű elismertetésében. Az új promóciós szervezet a gazdákat és a hazai kkv-kat segíti a termékeik piacra juttatásában bel- és külföldön.

A szervezet kiemelt feladata a Nemzeti Agrármarketing Program (NAP) megalkotásában való részvétel, amely az FM szakpolitikai programja. A program kidolgozásában a minisztériummal együttműködésben az Agrárgazdasági Kutató Intézet, valamint a Közösségi Agrármarketing Kódexet aláíró szakmai szervezetek vesznek részt. A NAP négy pillérre épül: a kül- és belpiaci lehetőségek feltárására, kihasználására; a fogyasztói bizalom és a fogyasztói tudatosság növelésére; a magyar élelmiszerek ismertségének, megkülönböztethetőségének javítására; valamint a közösségi marketing lehetőségek kihasználására. A NAP célja, hogy a meghatározó termékpályák köré csoportosítva (infografika) a szakmai szervezetekkel együttműködve megtervezze és költséghatékony, számon kérhető és transzparens módon végrehajtsa a 2017-2020 közötti időszakban szükséges marketing kommunikációs szakmai teendőket.

Fotó: AMC

Lipcsey György, az AMC vezérigazgatója úgy fogalmazott, hogy a földművelésügyi tárca ezen az intézményen keresztül hangolja össze Magyarország közösségi agrármarketing tevékenységét, illetve a kormány irányítása vagy felügyelete alá tartozó szervek munkáját.

Az AMC a mozaikszerű működést és ezzel együtt a sokszereplős feladatot hangolja össze, amely hatékonnyá és hatásossá teszi a külpiaci és belföldi promóciót. – Az összehangolt munka lehetővé teszi, hogy a jövőben eredményesebben juttassuk piacra a magyar termékeket és termelőket a nemzetközi kiállításokon és vásárokon. Ez azt jelenti, hogy egyre nagyobb számban jutnak piaci lehetőséghez, ezzel biztosítva az export folyamatos növekedését – mondta. A mezőgazdaságban és az élelmiszer-gazdaságban évente mintegy 25 külföldi kiállításra juttatják el a magyar agrárium különböző termékeit, és szakmai szempontból a világ legjelentősebb rendezvényein megjelennek.

Az AMC-nél jelentkező termelők, gazdálkodók és cégek kedvezményes részvételi díj ellenében kapnak lehetőséget a bemutatkozásra. Az AMC közösségi standjaikon, kiadványaikban, tájékoztató anyagaikban is módjukban áll a termék megjelentetésére, népszerűsítésére. Lipcsey György szerint a nemzetközi kiállításokon való megjelenésnek nem csak szakmai szempontból van súlya, hanem országimázst formáló hatása is jelentős, így érhető, hogy több szervezet összehangolt munkájára van szükség a sikeres szerepléshez. 

A Miniszterelnökséghez tartozó agárügyekért felelős államtitkárság és a Magyar Turisztikai Ügynökség, a Nemzetgazdasági Minisztérium kötelékében működő Nemzeti Külgazdasági Hivatal, a Külgazdasági és Külügyminisztérium mind olyan állami szereplők, melyeknek fontos szerepe van abban, hogy az országot képviselő kiállítók megjelenése további eredményekhez vezessen. Külföldi kiállítások esetén az AMC kiemelt partnere a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. – tette hozzá.

Az AMC a külföldi, nemzetközi kiállításokon kívül nagy figyelmet szeretne fordítani a belföldi fogyasztásösztönző és szemléletformáló kampányaikra is. Már csaknem 30 szakmai szervezettel és a különböző terméktanácsokkal is szoros, egymást erősítő és támogató együttműködést alakítottak ki. Kiemelte, hogy "csak együtt, közösen tudnak sikeresek lenni, a magyar termékek belföldi értékesítését, és nemzetközi piacokon való megjelenését illetően."

Az AMC és a szakmai szervezetek együttműködését a Közösségi Agrármarketing Kódex határozza meg, amely az együttműködők közös céljait és érdekminimumát fogalmazza meg, vagyis a magyar termékek ismertebbé tételét, a rendelkezésre álló források hatékony felhasználását és a közös marketingtevékenység összehangolását.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamarával elsősorban a belföldi szakmai kampányokban dolgoznak együtt, amelyeknek közös célja a versenyképesség növelése és a dömpingárak elleni küzdelem. Mint Lipcsey fogalmazott, a korszerű marketing eszközök és módszerek felvonultatásával javítanak az agrárvállalatok eredményein. Az AMC vezetője szerint az összefogás jó példája a hatásos és sok szereplőt elérő dinnyekampány, amelyhez hat áruházlánc is csatlakozott.

Az adott időszakban 15-30 százalékkal növekedett a kampányban résztvevő üzletláncok árbevétele, 70-80 ezer fogyasztót direkt módon elérve. Ez pedig a vásárlók mellett leginkább a magyar dinnye termelőknek kedvezett. – Az almakampányt is hasonlóképp szervezzük meg – mondta az AMC vezetője, aki szerint: a kiváló minőségű hazai alma népszerűsítése, az egészséges táplálkozásra való figyelemfelhívás és a termelők versenyképességének javítása a célunk.

agrotrend.hu / origo.hu

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés