Agrárpiac

Piac

Kevés a helyi termék, sokkal többet el lehetne adni

Helyi kincsek, komplex turisztikai szolgáltatások a természetközeli környezetben. A magyar-horvát határ menti régió ökoturisztikai fejlesztéseiről tanácskoztak csütörtökön. A Somogyi Kereskedelmi és Iparkamara társszerveivel európai uniós forrással valósítja meg a két ország közötti programot.

– Kevesebb a megtermelt helyi termék annál, mint amit el tudnánk adni – kezdte nyitó előadását Hegyi Zsuzsanna, az Érték és Közösség Kft. ügyvezetője a Somogy megyei hírportál beszámolója szerint. – Reneszánszát éli a gasztronómiai turizmus, egyre több étterem van – Somogyban és Baranyában is – értékes helyi termék. Hegyi Zsuzsanna előadásában ugyanakkor kitért arra is, hogy

még mindig alacsony a hazai vásárlóerő, az Eurostat adatai szerint csak Bulgáriában rosszabb a helyzet, mint Magyarországon.

– Külön kell bontani a vásárlókat – mondta Hegyi Zsuzsanna –,

van, aki már tudatosan keresi a helyi terméket, mások pedig csak ismerkednek vele.

A fogyasztók vásárlási döntését nagyban befolyásolja az érzékszervi élmény, a magyar eredet, a származási hely és a hagyományos jelleg. Ám sajnos

a magyarok hatvan százaléka nem ismeri a védjegyeket,

csak Ciprust és Lengyelországot előzzük meg, míg az Egyesült Királyságban a lakosság 81 százaléka ismeri és keresi is a helyi termékeket.

Azt látják: a szállodai és éttermi értékesítés folyamatosan élénkül, továbbá a fesztiválokon és rendezvényeken is sokan ismerkednek szívesen a termékekkel. Egyre nagyobb divat gasztrotúrát is szervezni a termelőkhöz.

Bogdán László, Cserdi polgármestere előadásában a romák lakta falu mintakertészetét mutatta be. – Ki kell nézni a kosárfonás aljából a cigányságnak – mondta. Tavaly mintegy 160 ezer kiló zöldséget termeltek, amelyeknek nagy részét segélyszervezetek segítségével rászorulóknak adták. Céljuk, hogy betörjenek a piacra, ennek érdekében hűtőközpont épül a településen és terveznek egy konzervgyárat is.

– A gasztronómia képes minden hátrányt leküzdeni, 2019 áttörés lesz, szeretnénk, ha a polcokra kerülne a cigány lecsó és a romburger

– tette hozzá.

Zichy Mihály a wagyu marha, mint prémium helyi termék piacra jutásáról beszélt, Vörös Ferencpedig az e-bike hálózatot mutatta be, amely a Dráva mentén is elérhető lenne.

Az ECOTOP 2 projekt a Magyarország-Horvátország Határon Átnyúló Együttműködési Program keretében valósul meg a Krizseváci Mezőgazdasági Főiskola, a Kaproncai Turisztikai Egyesület, magyar oldalról pedig a somogyi, a zalai iparkamara és a Kaposvári Egyetem részvételével.

A workshopon elhangzott:

cél a komplex turisztikai kínálat, amelybe beletartoznak a helyi termékek, a komplex szolgáltatások.

Úgy vélik: a jól képzett szakemberekre is nagy szükség van, ennek érdekében év elején indítottak Kaposváron ökoturisztikai vállalkozó képzést.

agrotrend.hu / sonline.hu

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés