Agrárpiac

Piac

Kókuszolajból tisztítószer

Növényi alapanyagú tisztítószerrel tört be a piacra egy magyar mikrovállalkozás. A start up cég által fejlesztett és gyártott mosószercsalád környezet- és bőrbarát növényi alapanyagokból készül, és az első hetek kereskedelmi eredményei eddig több mint biztatók.

A startupvilág a hagyományos gazdaság kovásza, a nulláról induló csapatok bátor kezdeményezéseikkel kényszerítik a régi szereplőket arra, hogy új módon tekintsenek a fennálló struktúrákra. Ebből következik, hogy a startupok nemcsak az információtechnológia lehetőségeit használhatják ki, hanem olyan hagyományos piacokon is felkavarhatják az állóvizet, mint a háztartási kemikáliáké, a mosószereké. – írja  a magyaridok.hu.

A Souldrops magyar márka – gyártója és forgalmazója a monsun Kft. – néhány hete lépett piacra, jelenleg kicsivel több mint tíz alkalmazottal működik, és nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy betörjön a jelenleg multinacionális óriások által uralt háztartási mosószerek piacára. Ez a cég a legkevésbé sem tipikus startup, hiszen ehhez a betöréshez a vegyipar, a kereskedelem és az üzlet területén komoly jártasság kell, nem csoda, hogy a Souldrops alapítói korántsem pályakezdők, hanem már évtizedeket töltöttek el a szakmájukban.

De mi van a mosószeres dobozban?

A felhasználó számára semmit nem mond a fehér por vagy színes folyadék, amely eltávolítja a foltokat, fehérré varázsolja a fehérneműt. Nos, a hagyományos mosópor számos alkotórésze kőolajszármazék, foszfát és foszfonát – mondta el a Magyar Idők kérdésére Gyimóthy Gábor vegyész, a Souldrops vezető kutatója. Az új magyar mosószer ezzel szemben vegán, azaz növényi származékokat használ, miközben a céljuk az, hogy éppolyan hatékonyan tüntessék el a ruhákból a szennyeződéseket, mint a versenytárs multik. Ráadásul nem lehetnek drágábbak sem, bár az alapanyagra többet kell fordítaniuk.

Hogyan lehet győztesen kijönni ebből a helyzetből? Újfajta kommunikációs technikákkal – mondta Bóna Richárd, a Souldrops ügyvezető igazgatója. Amíg a versenytársaik milliárdokat költenek reklámra, addig a magyar mikrovállalkozás új területen nyitott frontot: a termék csomagolását gondolták újra. Míg a mosószerek a szokásos flakonokban sorakoznak az áruházak polcain, a Souldrops termékei színükkel, formájukkal teljesen eltérnek az előbbiektől, ráadásul annyira vonzók, hogy a vásárló keze szinte magától megindul feléjük. Tévéreklám helyett tehát vonzó, egyedi dizájnnal veszik fel a harcot.

Most már csak az a kérdés, hogy milyen esélyei lehetnek egy hazai mikrovállalkozásnak a nemzetközi vegyipar nagyágyúival szemben. Az előjelek biztatók – mondta Bóna Richárd. Az első fegyvertény az volt, hogy a termék felkerült az egyik legnagyobb nemzetközi hipermarketlánc üzleteinek polcaira. A fogadtatása jó volt, a termék gyártása, logisztikai rendszere alig tud lépést tartani az igényekkel, és a kiszállított mennyiségek már összemérhetők a nemzetközi szereplők hasonló adataival.

Az éves árbevételi tervet folyamatosan módosítani kell – mondta Bóna Richárd. Eleinte százmilliós nagyságrendben gondolkodtak, de most már nem lehetetlen a milliárdos szint sem. A terveik között szerepel, hogy a termékkel megjelenjenek a többi nemzetközi lánc polcain, majd valamelyik drogérialáncnál is. A hazai mellett nemzetközi terjeszkedést is terveznek, előbb a visegrádi négyek piacain kívánnak megjelenni annak a nemzetközi kiskereskedelmi láncnak a segítségével, amelyik a jelenlegi partnerük. Később szóba jöhet Európa nyugati fele is.

A Souldrops piacra lépését az MFBHiventures kockázati tőkealap-kezelő startup tőkeprogramja segítette. Kisgergely Kornél vezérigazgató szerint a Souldrops működésének második évében üzemi profitot fog termelni.

agrotrend.hu / magyaridok.hu

Tovább olvasom

Fókuszban

Hirdetés [bsa_pro_ad_space id=13 crop=no ]
Hirdetés [bsa_pro_ad_space id=14 crop=no ]

Facebook