FÓKUSZBAN

Így zárt idén a mezőgazdaság

Így zárt idén a mezőgazdaság

A tavalyi kimagaslóan jó évhez képest idén 6,1 százalékkal ...

Ezek a VP módosítások fontosabb elemei

Ezek a VP módosítások fontosabb elemei

A Vidékfejlesztési Program keretében társfinanszírozott ...

A hét témája: Poggyászban érkezik a sertéspestis, készüljünk a védekezés további fokozására

A hét témája: Poggyászban érkezik a sertéspestis, készüljünk a védekezés további fokozására

Habár tilalom van érvényben, mégis próbálkoznak az ukrán hús ...

Agrárpiac

2017. augusztus 12., szombat • 13:21

Könnyebben megragadható lesz a hazai bor értékpiramisa

A tagolás célja az, hogy kialakuljanak az identitásokkal rendelkező borok a dűlők, a települések, a borrégiók szintjén, ami lehetővé teszi a sokszínű nemes nedű rendszerezett kommunikációját állami szinten. Október közepére készül el az egységes magyar borarculat. A turisztikai szempontú megközelítés újfajta gondolkodást igényel a szőlő- és bortermelők részéről is.

A hazai borászatok képviselői már régóta várják, hogy elinduljon a határozott munka a központi bormarketing területén. Az egyes régiók termelői ugyan különböző módokon állnak hozzá a kérdéshez, de

szinte mindenhol kifejezett igény, hogy nagy szükség van egy erős és egységes magyar bormárkaarculat kialakítására.

Erről Gál Zsombor, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) bor- és gasztromarketing-főosztályvezetője beszélt a Magyar Időknek. Közölte, jelenleg is dolgoznak a korszerűbb, egységes, hazánkat a nemzetközi utazási piacon képviselő turisztikai márkán, amely az ősszel debütál, és abban a magyar bor a gasztronómiával együtt jelenik majd meg, mivel egymást erősítő területekről van szó. Hozzátette,

az egyes borvidékek tekintetében nem csupán a borospincék népszerűsítése a cél, hanem az is, hogy a „hely szelleméhez” is hozzáférjenek a turisták, vagyis valódi élményeket szerezzenek a gasztronómia területén.

Hangsúlyozta, boraink fontos elemei az országról alkotott képnek, presztízsük emelkedése így Magyarország népszerűségének növeléséhez is hozzájárul. Az MTÜ és a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) által közösen kidolgozott, rövid távú marketingkommunikációs koncepció azt célozza, hogy a magyar bor mintaadó kategóriává váljon, azaz olyan szintű pozicionálást kapjon, amely alapján a fogyasztók tudatosan, kifejezetten annak magas érzelmi és intellektuális értéke miatt választanak.

Az októberben bemutatkozó egységes magyar borarculat a nemzeti turisztikai márka részeként mindenki által könnyen érthető, azonnal pozicionáló üzenetekre épül. Az arculatot főként úgy alakítják ki, hogy általa könnyebben megragadható legyen a magyar bor értékpiramisa és annak négy szintje, csúcsán a tokaji aszúval.

Az elmúlt hetekben a HNT-vel közösen hat helyszínes rendezvénysorozatot tartottak az országban azzal a szándékkal, hogy közvetlen szakmai párbeszéd jöjjön létre a szőlő- és borágazat képviselői, továbbá a bormarketingért felelős állami szervek között.

Az országjárás során világossá vált, hogy

a turisztikai szempontú megközelítés újfajta gondolkodást igényel a szőlő- és bortermelők részéről is

– mondta Brazsil Dávid, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának főtitkára. Úgy vélekedett, ehhez az új információkat, ismereteket minél több fórumon szükséges terjeszteni, hogy az eddigi, elsősorban szakmai, agrárpolitikai megközelítés mellett kialakuljon a nyitottság az újfajta fejlesztési irányokra ezen a területen.

A szőlő- és borágazati stratégiában megfogalmazott vízió az, hogy a szőlő-, borágazat biztos és tisztes megélhetést nyújtson. Ehhez pozicionálni kell a magyar borokat, felépítve a mindennapok korrekt, tisztességes borától a prémiumkategóriáig az értékpiramist, és világos, egységes marketinget állítani mögé

– mondta a főtitkár. Jelezte, a HNT szeretné elérni, hogy a borvidékek helyi értékeikre alapozzanak, mindemellett a helyes, pontos, objektív minősítés ismeretében pozicionálják önmagukat, illetve a termékeiket. – Mondják el, miben tudnak mások lenni! Ehhez a közösségeknek le kell ülniük és együtt dolgozniuk.

A HNT ösztönözni kívánja a borvidékeket az eredetvédelmi rendszerük újragondolására, ahol lehet, a minőség javítására, a termékstruktúra egyszerűsítésére – fogalmazott Brazsil Dávid. Hozzátette, a turisztikai ügynökséggel közös roadshow, az összehangolt szakmai munka során még világosabbá vált a helyben dolgozó gasztronómiai és turisztikai szakemberek oktatásának és képzésének igénye is, továbbá a tudatos és mértékletes borfogyasztás fontosságának hangsúlyozása. A gasztronómia képviselőit megszólítva a szakmaközi szervezet azt is szeretné elérni, hogy az adott turisztikai régió éttermében a helyi termelők borai is helyet kapjanak, s áraik is ösztönözzék ezek minél szélesebb körű megismertetését. – Az MTÜ-vel megkezdett, bizalomra alapozott munka hatékony, azt a megkezdett úton kell folytatni. A tagság, az ország szőlő- és bortermelői nyitottan és tettre készen várják a szakmai támogatást – jelentette ki a szakmaközi szervezet képviselője.

agrotrend.hu / magyaridok.hu

Árutőzsde

Árfolyam-figyelő

    

Nyersanyag-figyelő

Kőolaj-figyelő

Géppiac

Agrárállások

Közösség

Feliratkozás az Agrotrend.hu hírlevelére

Teljes név:
E-mail cím:*
A feliratkozás gombra kattintva elfogadja az Adatvédelmi nyilatkozatot.