FÓKUSZBAN

5 év múlva érhet véget az importszója-függőségünk

5 év múlva érhet véget az importszója-függőségünk

Az országba érkező 500-550 ezer tonna GM szóját saját takarmánybázisra ...

Agrártámogatások: ennyiből gazdálkodhatunk az idei évben

Agrártámogatások: ennyiből gazdálkodhatunk az idei évben

Megjelent a földművelésügyi miniszter rendelete az egyes 2017-es ...

Agrárpiac

2017. június 15., csütörtök • 09:45

Létrejön az új, egységes borarculat

2017 júniusától új alapokra került a bor- és gasztromarketing irányítása a Magyar Turisztikai Ügynökségnél (MTÜ) annak érdekében, hogy a szakmával szorosabb együttműködés jöhessen létre olyan kulcsprojektek kapcsán, mint amilyen a turisztikai országmárka kialakítása is. Az MTÜ a nyáron intenzív munkába kezd: mind a hat borrégióba ellátogat a Hegyközségek Nemzeti Tanácsával közösen az ügynökség szakmai rendezvénysorozata, létrejön az új egységes borarculat.

- A most készülő, új turisztikai országmárka szerves részét képezi majd a magyar bor- és gasztrokultúra, hiszen

Magyarország elképzelhetetlen a minőségi borok és a sajátos magyar ízek nélkül

- fogalmazott Bánhegyi Zsófia, az MTÜ marketingkommunikációért felelős vezérigazgató-helyettese. A vezérigazgató-helyettes hozzátette: a Magyar Turisztikai Ügynökségnek a Hegyközségek Nemzeti Tanácsával együttműködve az a feladata, hogy

az országmárkán keresztül a magyar bor értékeit megismertesse a világgal, és így lendületet kapjon a borturizmus is.

A magyar borászatok megismerhetők, bejárhatók és nem utolsó sorban, történetük is van, mindez pedig vonzóvá teszi a borokat az érdeklődők számára.

- A bormarketingen belül a legnagyobb feladat egy egységes, magyar bor márkastílus létrehozása. A külföldi és belföldi fogyasztói szegmens felé éppúgy be kell tudnunk mutatni a magyar bort, mint a vállalati területen, rámutatva eredetiségére és az egyes pincészetekhez kapcsolódó, inspiráló történetekre - emelte ki Bánhegyi Zsófia. Ennek érdekében egy átfogó információs portált indítunk hamarosan, amelyen keresztül mindenki megismerheti a magyar bor értékeit - tette hozzá.

- Az állami bormarketing stratégia és a HNT ágazati stratégiája szervesen kapcsolódik egymáshoz: mindkettő a magyar bor presztízsének növelését és a termelők piacra jutási lehetőségeinek javítását kívánja elérni. Üdvös fejlemény, hogy a közösségi bormarketing ügye és az azt szolgáló forrás egyaránt Magyar Turisztikai Ügynökség hatáskörébe került - mondta el Légli Ottó, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke. Reményeink szerint a jövőben a szakma is meghatározóan tudja formálni a magyar bor arculatképzését.

Az MTÜ-vel kötött együttműködési megállapodásunk lehetővé teszi, hogy egységben, egy irányba mozdulva fogjuk össze a szőlő- és borágazat közös érdekeit. Közös célunk, hogy az országról, a magyar kultúráról, a magyar életformáról megfelelő üzenetek jelenjenek meg

- tette hozzá Légli Ottó.

fotó:123rf

A Magyar Turisztikai Ügynökség 2017 márciusában kötött együttműködési megállapodást a bortermelőket tömörítő Hegyközségek Nemzeti Tanácsával a közösségi bormarketing feladatok ellátása kapcsán. Az együttműködés nyomán az MTÜ megkezdte az év elején kialakított magyar bormarketing-koncepció országmárkába integrálását, amelynek egyik első lépéseként

idén júliusban egy, összesen hat állomásból álló rendezvénysorozat indul

annak érdekében, hogy a helyi szereplők is megismerjék az országmárka- és a bormarketing-koncepciót és lehetőség nyíljon a további szakmai párbeszédre. A szakmai országjárás első állomása július 6-án Tokaj lesz, ahol szó esik egyebek mellett a bormarketing-koncepció piramisának koronájáról, a magyar borkultúrát nemzetközi porondon legmagasabb szinten képviselni tudó Tokaji Aszúról is.

agrotrend.hu / HNT

Feliratkozás az Agrotrend.hu hírlevelére

Teljes név:
E-mail cím:*
A feliratkozás gombra kattintva elfogadja az Adatvédelmi nyilatkozatot.