FÓKUSZBAN

Kevés gazdálkodási napló érkezett be, pedig közeleg a jogvesztő határidő

Kevés gazdálkodási napló érkezett be, pedig közeleg a jogvesztő határidő

A hatóság felhívja az érintettek figyelmét, hogy a zavartalan ...

Nemzeti gépfinanszírozási program indul

Nemzeti gépfinanszírozási program indul

Indul a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) nemzeti gépfinanszírozási ...

Fizessen elő a PROFI Magazinra és nyerjen egy Jinma traktort!

Fizessen elő a PROFI Magazinra és nyerjen egy Jinma traktort!

Rendelje meg 2018. március 31-ig a PROFI Magazint egy évre, ...

Agrárpiac

2018. január 08., hétfő • 18:02

Túlszárnyalták a terveket a Gyulahúsnál

Az idei évre a cég további négyszázalékos bővülést céloz meg. A külpiacokon a kolbászok és a szalámik keresettek, a hazai piacokon a két kiemelkedő termék a kolbász és a gyulai májas.

Növelte árbevételét és termékértékesítési volumenét az előzetes adatok szerint tavaly a Gyulahús Kft. - tájékoztatta az önkormányzati tulajdonú vállalat ügyvezető igazgatója hétfőn az MTI-t. Daka Zsolt kifejtette: terveik szerint hat százalékkal, 5,6 milliárd forintra szerették volna növelni árbevételüket a 2016. évi 5,3 milliárd forinthoz képest, amit sikerült túlszárnyalni, a 2017-es nettó árbevétel meghaladja az 5,7 milliárd forintot. Ez nyolc százalékos növekedést jelent.

Az idei évre a cég további négyszázalékos bővülést céloz meg. Hozzátette:

kilenc százalékkal nőtt az előző évihez képest a termékértékesítés volumene is, főként a belföldi piacon.

A Gyulahús Kft. árbevételéből mintegy 4,8 milliárd forint a belföldi piacokról származik. Az exportértékesítés elérte a 900 millió forintot, ami kétszázalékos emelkedést jelent.

Exportálni főként Csehországba és Szlovákiába, valamint Nagy-Britanniába szoktak, utóbbi esetben az angol font tartós "gyengélkedése" fényében különösen értékes ez az eredmény - mondta Daka Zsolt. Megjegyezte, hogy egyre biztatóbban alakul a németországi, valamint a svédországi kiszállítás is.

A külpiacokon főként a kolbászok és a szalámik keresettek, a hazai piacokon a kolbász és a gyulai májas a két kiemelkedő termék - tette hozzá.

Tavaly 5200 tonna terméket gyártottak, ami - a bérgyártás nélkül - 370 tonnával több az előző évinél.

Az ügyvezető igazgató elmondta, az adózás előtti eredményük várhatóan 200 millió forint körül alakul, ami elmarad az egy évvel korábbi, csaknem 486 milliós eredménytől. Ennek oka Daka Zsolt szerint a sertéshúsár emelkedése és magas árszinten történő stagnálása. Mint mondta, összköltségeik felét az alapanyag beszerzése teszi ki.

2017-ben a cég több beruházást is végrehajtott, a szárazáruüzembe beszereztek egy töltőgépet, emellett egy csomagológépet is vásároltak. Idén is 200 millió forint körüli értékben terveznek gép- és eszközbeszerzést, technológiai korszerűsítést végrehajtani.

Idén a gyulai húsipar fennállásának 150. évfordulóját ünneplik, és az év során elsősorban a brandépítésre, a húzótermékek további erősítésére koncentrálnak majd - emelte ki a szakember. A Gyulahús Kft. dolgozóinak száma stabilan 310 fő körül alakul.

agrotrend.hu / MTI

Feliratkozás az Agrotrend.hu hírlevelére

Teljes név:
E-mail cím:*
A feliratkozás gombra kattintva elfogadja az Adatvédelmi nyilatkozatot.