Agrárpiac

Piac

Új piacok után nézett Mexikó – a muszlim országokat célozzák a marhákkal

Mexikó növekvő marhahús-ágazata a közel-keleti muzulmán fogyasztók számára célozza meg elsődleges darabjait, mivel csökkenteni kívánja a vevők függését az Egyesült Államokban.

Donald Trump az észak-amerikai szabadkereskedelmi szerzõdés, a NAFTA felülvizsgálatával fenyegetett, ez pedig felgyorsította a mexikói marhahústermelõk erõfeszítéseit az alternatív külföldi piacok felfedezésére. Pedig az USA közelebb van, és tavaly a mexikói marhahúsexport 94 százalékát vásárolta fel 1,6 milliárd dollár értékben – írja a Syngenta Blogja.

fotó:Pixabay

Most azonban a mexikói cégek a Közel-Keletre tekintenek, amelyek a legtöbb húst a nem muszlim országokból importálják, az iszlám által elõírt halal minõsítéssel. Ez az állatok levágásának és feldolgozásának módját írja elõ.

Mexikó, a világ hatodik legnagyobb marhahústermelõje tervezi, hogy 2018 végéig 5 ezer tonnáról 20 ezer tonnára növelné a halal minõsítésû marhahús exportját. Ehhez azonban az országnak a mai hatról 21-re kell emelnie a halal-minõsítésû húsüzemek számát a jövõ év végéig.

Jézus Vizcarra, a legnagyobb mexikói marhahús exportõr, a SuKarne tulajdonos-vezérigazgatója azt mondta a Reuters hírügynökségnek, hogy vállalatának nagy lehetõsége van a muszlim országokban – Egyiptomban, az Egyesült Arab Emírségekben, Katarban és Libanonban – való értékesítésre.

A mexikói szarvasmarha-termelõ szövetség kereskedelmi küldöttsége február végén Dubaiban és Katarban járt, hogy találkozzon a potenciális vásárlókkal – mondta Rogelio Perez, a szövetség, az AMEG vezetõ kereskedelmi tisztviselõje, hozzátéve, hogy az Egyesült Arab Emírségek ellenõrei júniusban látogatnak Mexikóba, azt követõen, hogy a szaúdi ellenõrök márciusban elégedettek voltak a tapasztalatokkal.

agrotrend.hu / blog.syngenta.hu

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés