Élelmiszergazdaság
Piac
A csicsókás ketchup keresett – hazai teszt alatt a prémium kategóriás élelmiszerek
Megkezdődött a prémium kategóriás Áldomás élelmiszerek tesztértékesítése. A márkanév alatt egyebek között olajokkal, tésztákkal, ecetekkel, édességekkel, organikus bioélelmiszerekkel, mangalicatermékekkel találkozhatnak a vásárlók. Az Áldomás márka az elmúlt egy évben számos külföldi piacon bemutatkozott.
Nyolc budapesti Príma üzletben december elején megkezdődött az Áldomás néven forgalomba hozott prémium minőségű magyar élelmiszerek kóstoltatással egybekötött tesztértékesítése – jelentette be a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) gazdaságdiplomáciáért felelős államtitkára hétfőn Budapesten, egy Príma üzletben.
Magyar Levente elmondta: a magyar állam célja az Áldomás közösségi márka létrehozásával és a termelők integrálásával, hogy a bel- és külpiaci értékesítésben hangsúlyos szerepet kapjanak a magas hozzáadott értékű magyar élelmiszerek. Az ernyőmárka létrejötte mutatja a magyar mezőgazdaság erejét, azt a képességét, hogy világszínvonalú termékeket hozzon létre – emelte ki. A KKM jelentős mértékben támogatja a magyar agráriumot azzal, hogy sok, az ágazatban tevékenykedő céget segít külpiacra jutni, és piaci partnereket találni számukra. A külgazdasági és külügyi tárca azon dolgozik, hogy minél több olyan magyar vállalkozás jöjjön létre, amelyek képesek megjelenni a világpiacon jó minőségű, egészséges magyar élelmiszerekkel – tette hozzá Magyar Levente.
Fotó:MTI
A Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) vezérigazgatója elmonta: az Áldomás lendületet adhat a magas hozzáadott értékű élelmiszereket előállító magyar termelők kereskedelmi tevékenységének. Oláh Zsanett tájékoztatása szerint már 130 termék nyerte el a fogyasztóbarát védjegyet, amellyel bekerülhet az Áldomás ernyőmárka alá. Vidéki őstermelők árui is megkaphatják ezt, amennyiben átmennek a szükséges minősítési folyamaton.
Az Áldomás márka az elmúlt egy évben számos külföldi piacon bemutatkozott. Elsőként a Taste of London gasztronómiai fesztiválon értékesítették az ernyőmárka élelmiszereit. A tapasztalatok alapján az MNKH azt tervezi, hogy több külföldi országban márkadisztribútorokkal köt szerződést. Oláh Zsanett kifejtette: a termékpalettát úgy alakították ki, hogy a termékek a legkülönfélébb piacon is megjelenhessenek. A skandináv piacon kelendők lehetnek például a magyar organikus bioélelmiszerek, míg Japánban a méz vagy a mangalicatermékek.
A vezérigazgató tájékoztatása szerint az elmúlt hetekben elkezdődött a budapesti Príma boltokban mintegy 30, az Áldomás márka alá tartozó termék értékesítése. Az első vásárlói visszajelzések pozitívak – húzta alá Oláh Zsanett. A csicsókás ketchup, a méz, a lekvár a legnépszerűbb – tette hozzá.
Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója szintén kedvező értékesítési tapasztalatokról számolt be. A termékeket forgalmazó üzletek arra számítanak, hogy ezek a termékek kelendőek lesznek a hazai piacon is, hiszen a vásárlók minőségi termékek iránti igénye folyamatosan nő – jegyezte meg.
agrotrend.hu / MTI