FÓKUSZBAN

Üzemanyag-megtakarítási lehetőségek a mezőgazdasági gépeknél

Az 1990-es évek elejétől kezdődően a mezőgazdasági gépek üzemeltetési költségei között az üzemanyagköltség jelenti a legnagyobb tételt.

Az 1990-es évek elejétől kezdődően a mezőgazdasági gépek ...

A munkáskéz hiányzik az agráriumból, nem az ész

Hatékonyságnövelési kényszer nehezedik az agráriumra, amelyre jó válasz lehet az új technológiákat értő és használó szakemberek képzése. Ezt segíti a K&H a fenntartható agráriumért ösztöndíjpályázat, melynek keretében idén 8 agrárhallgató részesült szakmai elismerésben, és összesen 1,2 millió forint anyagi támogatásban.

Hatékonyságnövelési kényszer nehezedik az agráriumra, amelyre ...

A hét témája: a rendkezelők fejlesztési irányai

A kaszálás során szűkített, vagy terített rendre rakott szálastakarmányok száradása tovább gyorsítható, a rendek mozgatásával (terítésével, lazításával, rendképzéssel, több rend összerakásával stb.). Ezeket az időjárás és a napszakok függvényében okszerűen kell alkalmazni, figyelemmel a rendkezelést követő betakarítási munkafázisok követelményeire is.

A kaszálás során szűkített, vagy terített rendre ...

Élelmiszergazdaság

2017. február 17., péntek • 15:25

Az ÉFOSZ felveszi a kapcsolatot az élelmiszerlánc-biztonsági hivatallal

Az Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetsége (ÉFOSZ) felveszi a kapcsolatot a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatallal, miután a sajtóból értesült arról, hogy a hivatal szerint a multinacionális élelmiszergyártók eltérő minőségű termékekkel látják el a nyugat-európai és a kelet-közép-európai régió boltjaikat. Az Ed.Haas Hungaria Kft. és a Coca-Cola HBC Magyarország egyaránt azt hangsúlyozta, hogy termékei minőségére minden országban kiemelten ügyel.

„A sajtóban megjelent konkrét márkatermékek túlnyomó többségével kapcsolatban a NÉBIH is elismeri, hogy az összetételben különbséget nem talált, azok minden tekintetben megfelelnek a jogszabályok előírásainak. A fellelt kifogások jellegükből adódóan érzékszervi vizsgálatok eredményein alapulnak” – fogalmaz az ÉFOSZ közleménye.

Az élelmiszeripari nagyvállalatok egész Európát jellemzően egy vagy néhány üzemből látják el. Magyarországon is több cég több üzeme működik, amelyek magyar munkaerővel, magyar beszállítóktól vásárolt magyar alapanyagokból állítanak elő termékeket bel- és külpiacra egyaránt - emelte ki az ÉFOSZ.

Mint írták, a cégek számára minden fogyasztó egyformán fontos és gyártási szempontból is hatékonyabb egy üzemsoron, azonos márkanév alatt egyféle terméket gyártani. Ezért alapesetben az azonos néven forgalmazott élelmiszerek minősége, összetétele és íze között nincs különbség. Ugyanakkor előfordul, hogy a gyártók igazolható íz preferenciát tapasztalnak egyes régiók fogyasztóinak körében, ebben az esetben külön receptúrákkal igyekezhetnek ezeket az igényeket kielégíteni. Emellett kismértékű ízkülönbséget okozhat az egyes országokban rendelkezésre álló, ugyanolyan jó minőségű, de eltérő érzékszervi tulajdonságokkal rendelkező alapanyagok felhasználása – közölték.

Az Ed.Haas Hungaria Kft. reagálásában hangsúlyozta: a Manner termékei minden ország számára ugyanazon receptúrával, azonos alapanyagokból, ugyanazon a gyártósoron készülnek, nem tesznek különbséget a fogyasztók és a piacaik között. A cég minden ezzel ellentétes állítást visszautasít.

„A Manner nem gyártja ugyanazon termékét különböző összetétellel és minőséggel különböző piacokra, melyről független tanúsító szervezetek auditorai, valamint az illetékes hatóságok is bármikor megbizonyosodhatnak. A Manner a legkedveltebb termékét, a Manner nápolyit is ugyanabban az üzemben, ugyanazon gyártósoron állítja elő valamennyi célország számára. A termékek csomagolóanyagán többnyelvű deklaráció található (például: A/D/SK/CZ/HU), amiből logikusan következik, hogy nem a gyártás idején dől el, hogy az adott termék végezetül melyik országba kerül.

Annak az oka, hogy az érzékszervi vizsgálatok során a tesztelők két azonos termékünk között eltérést tapasztalnak, a legtöbb esetben abból adódik, hogy a szállítás és a raktározás nem azonos körülmények között történt” – tudatja közleményében a Manner.

A Coca-Cola HBC Magyarország szintén azt hangsúlyozta, hogy a termékei minősége minden országban kiemelten fontos. Hozzáteszik, hogy Magyarországon ugyanazzal az édesítőszerrel dolgoznak, mint az Egyesült Államokban, kukoricából készült fruktóz-glükózszörpöt használnak, amelyet magyar kukoricából Magyarországon állítanak elő.

agrotrend.hu / ÉFOSZ, MTI

Feliratkozás az Agrotrend.hu hírlevelére

Teljes név:
E-mail cím:*
A feliratkozás gombra kattintva elfogadja az Adatvédelmi nyilatkozatot.

");/*]]>*/