Élelmiszergazdaság

Piac

Bővül a magyar élelmiszerek exportja Kínába

Újabb négy magyar élelmiszeripari cég jelenhet meg a kínai piacon. A borok és édesipari termékek mellett a magyar marhahús iránt is egyre nagyobb a kereslet Kínába, és a szállítások a jövőben folyamatosak lesznek.

Újabb négy magyar élelmiszeripari cég jelenhet meg a kínai piacon, a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) közreműködésével a közelmúltban mintegy 100 millió forint értékben exportáltak édességeket és bort, és a szállítások a jövőben folyamatosak lesznek – közölte az MNKH.

A közlemény szerint a kínai partnerrel a megrendeléseket megelőzően az MNKH hosszas tárgyalásokat folytatott, és magyarországi gyárlátogatást is szervezett. A megállapodások értelmében a Bonbonetti csokoládét és drazsét, a Detki Keksz Édesipari Kft. kekszet, a Roll'M Food Kft. egyéb édesipari terméket szállított ki, összesen több mint 65 tonnányit, a Csányi Pincészet pedig két konténer borra kapott megrendelést.

A borok és édesipari termékek mellett a magyar marhahús iránt is egyre nagyobb a kereslet, az idén már több szállítmány is érkezett Kínába. Emlékeztettek arra, hogy az európai országok közül elsőként Magyarország exportálhatott marhahúst a kínai piacra, amit az ottani szigorú szabályozás miatt rendkívül hosszú egyeztetések előztek meg.

Az MNKH jelenleg két kínai irodával segíti a magyar vállalkozások üzleti kapcsolatainak kialakítását. A közlemény idézi Ducsai-Oláh Zsanettet, az MNKH vezérigazgatóját, aki elmondta, hogy a kínai piacon elsősorban az élelmiszeripar, a mezőgazdaság és az agráripar, a vízipari technológiák, a szoftverfejlesztés, a tervező- és mérnöki tevékenység és a turisztikai együttműködés területén érhetnek el sikereket a magyar cégek.

agrotrend.hu / MTI

Tovább olvasom

Fókuszban

Hirdetés [bsa_pro_ad_space id=13 crop=no ]
Hirdetés [bsa_pro_ad_space id=14 crop=no ]

Facebook