Hírek
Erősödik a hazai élelmiszeripar
Az élelmiszeripar fejlesztéseit a magyar vásárlók elvárásai is ösztönzik.
A nemzetgazdaságban a kibocsátás fele a feldolgozóiparhoz kapcsolódik. Ezen belül az élelmiszeripar a második legtöbb árbevételt és kibocsátást realizáló ágazat a járműgyártás után, egyben a második legnagyobb foglalkoztató is – olvashatók Zsigó Róbert élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkár szavai az Agrárminisztérium közleményében.
Zsigó Róbert: a magyar élelmiszeriparban évről-évre növekszik a feldolgozottság mértéke – fotó: Origo
Az agrártárca államtitkára a XIII. Coop Rally sajtótájékoztatóján elmondta: az élelmiszerek piacán verseny van, ahol csak a megbízhatóan magas minőséget képviselő termékek maradhatnak sikeresek. A piacgazdaság motorja a résztvevők versengése, a magyar gazdaság sikere pedig az eredményesen működő hazai vállalkozások sikeréből adódik össze.
Az ágazat árbevétele 2017-ben meghaladta a 3 600 milliárd forintot, az export aránya a bevétel harmada, az élelmiszeripar nyeresége pedig több mint a duplájára emelkedett.
– A szükséges technológiai beruházások elindulását és a termelékenység dinamikus növekedését jelzi, hogy az egy foglalkoztatottra jutó árbevétel 20%-kal, az élelmiszeripari reálbérek pedig 30%-kal nőttek az elmúlt 5 évben – ismertette Zsigó Róbert.
2014 óta közel 230 milliárd forint élelmiszeripari támogatásról született döntés hazai és EU-s forrásból.
Leszögezte, hogy ez ösztönzőleg hatott a beruházásokra is, hiszen a legfrissebb KSH adatai szerint a feldolgozóiparban a beruházási aktivitás 2018 második negyedévében 3,2%-kal emelkedett, az élelmiszeriparban pedig 6%-kal nőtt.
Az államtitkár emlékeztetett rá, hogy az élelmiszeripar fejlesztéseit ma már nemcsak a Kormány támogatáspolitikája, hanem a magyar vásárlók elvárásai is ösztönzik.
A vásárlóerő örömteli növekedése a fogyasztói tudatosság erősödését is magával hozta.
Az idei Coop-rally szeptember 12-13. között közel 100 élelmiszeripari, kiskereskedelemi, szolgáltató és média cég csapata több mint 105 autóval, 3 média busszal látogat el Nyugat-Magyarország 6 meghatározó gyártó és forgalmazó központjaihoz, valamint 2 Coop tagvállalathoz.
agrotrend.hu / AM