Élelmiszergazdaság

Piac

Meghatározó szerepe van a magyar élelmiszeriparnak a világpiacon

A magyar élelmiszeripar exportteljesítményét és világpiaci szerepét méltatta a nemzetgazdasági miniszter a Nádudvari Élelmiszer Kft. egymilliárd forintot meghaladó beruházásának átadásán szerdán Nádudvaron.

Volosinovszki János, a Nádudvari Élelmiszer Kft. ügyvezetõ igazgatója közölte: a tíz éve mûködõ vállalkozás fél év alatt valósította meg a beruházást. A Nádudvari márkanév ma már jól cseng a magyar piacon, a kapacitásbõvítés a növekvõ vásárlói igények kielégítését szolgálja – tette hozzá. A társaság 2007-es 1,8 milliárdos árbevétele 2016-ra elérte a 7,4 milliárd forintot.

A beruházás részleteirõl szólva közölte: a panírüzem 500 négyzetméterrel bõvült és ide új technológiát is vásároltak. A húsüzem alapterülete 600 négyzetméterrel nõtt és egy új hûtõházat is kialakítottak. Idén emellett dinamikus termékfejlesztésbe kezdenek – fûzte hozzá.

fotó: MTI

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter szavai szerint a magyar élelmiszeripar meghatározó szereplõje az európai és a világpiacnak, a tavalyi 93 milliárd eurós export bõ 7 százalékát az élelmiszeripar adta, az ágazat 2000 milliárd forint értékben állított elõ külpiacokon értékesített termékeket. Az adatok is bizonyítják, nem csak a hazai, de az európai gazdaság szempontjából is meghatározó a magyar élelmiszeripar, mely volumenét tekintve Lengyelország után stabil második helyen áll a kelet-közép-európai régióban – tette hozzá. A kormány célja az ágazat és ezen belül az élelmiszer-export további bõvítése, fejlesztése – hangsúlyozta.

Felidézte: a kormány két éve az Irinyi-tervben a nyolc legfontosabb ágazat egyikeként nevesítette az élelmiszeripart, melyben olyan hagyományokkal, kultúrával és szaktudással rendelkezik az ország, melyre lehet építeni. 2015-ben a kormány elindította a Nagyvállalati beruházási támogatási programot, mely a kis-és középvállalkozói kategórián túlnövõ és ezzel az uniós támogatások többségébõl kiszoruló magyar cégek talpon maradását, versenyképesség-növelését segíti – tette hozzá.

"Olyan cégeket szeretnénk támogatni, amelyeknek van múltja, valamint van mögöttük teljesítmény" – mondta, és megjegyezte egyre több vállalkozás, köztük a program keretében az 1,1 milliárd forint összértékû fejlesztéséhez 553 millió forintos támogatást elnyerõ Nádudvari Élelmiszer Kft. is képes teljesíteni ezeket a feltételeket. Közölte: a társaság ebbõl a forrásból új üzemrészeket épített és gyártósorokat vásárolt, melyekkel növelni tudja termelését, szélesíteni termékkínálatát és a fokozott élelmiszerbiztonsági elvárásoknak is képes megfelelni. Mindemellett dolgozói létszámát 30 munkavállalóval bõvíti.

Megemlítette, hogy a hét éve még közel 12 százalékos munkanélküliség 4,5 százalékra apadt. Ennek ellenére a kormány nem mond le arról, hogy a még állástalan 200 ezer embernek és az inaktívaknak is segítsen – a közmunkaprogramok mellett az átképzések és a szakképzési rendszer átalakításának folytatásával – visszatérni a munka világába – hangsúlyozta. Beszélt az elsõ negyedévben 4,1 százalékot elérõ gazdasági növekedésrõl és úgy fogalmazott: el kell jutni oda, hogy a növekedést mindenki "a saját bõrén is érezze".

fotó: MTI

Hajdú-Bihar megye gazdasági teljesítményét méltatva közölte: az aktív korú lakosságnak több mint 62 százaléka dolgozik, ez mintegy 6 százalékkal haladja meg a 6-7 évvel ezelõtti foglalkoztatási rátát.

agrotrend.hu / MTI

Tovább olvasom

Fókuszban

Hirdetés [bsa_pro_ad_space id=13 crop=no ]
Hirdetés [bsa_pro_ad_space id=14 crop=no ]

Facebook