Gépesítés

Technika

Vonszolja vagy magágyat készít? – A profik így csinálják

A gyakorlatban nem mindig érvényesül a papírforma. A vásárolt traktor gyakran nem hozza az elvárt teljesítményt az Ön területein, a munkagépe pedig többet kíván, mint a katalógus adat.

Az eredmény: 

– ingadozó munkasebesség, 
– romló minőség, 
– megugró fogyasztás, 
– a gyakoribb váltások miatt a gép fokozottabb elhasználódása, kopása. 

Lehetséges, hogy Ön is drágábban termel kevesebbet? Ez igen fontos kérdés, mert pénzre megy… Olvassa át a lenti riportot és nézze meg, hogy gazdatársa miként orvosolta a fenti problémákat könnyen, kis befektetéssel, véglegesen.

Hol gazdálkodik a Recrea Mezőgazdasági Kft.?

Horváth Tibor vagyok, műszaki vezető. 1996 óta 1450 hektáron gazdálkodunk a Tolna megyei Regölyben, ahol dombokkal tarkított középkötött és kötött talajok váltják egymást.

Milyen problémával fordultatok az AGROOPTIMÁHOZ?

Traktoraink a meglévő munkagépeinket nem tudták az optimális munkasebességgel húzni. 

Milyen hátrányt okozott a gép gyengesége?

Az őszi mélyszántásban emelkedőnek és kötöttebb talajban nem tudta az optimális munkasebességgel húzni az ekét. Valamint a Kukorica vetőgépnél, nem tudtuk teletölteni a műtrágya tartályt, a dombokra nem húzta fel. A „powerját” állandóan kapcsolgatni kellett a pilótának, mert nem volt benne erő. Így a fogyasztás is több volt, mint szerettük volna.

Miért épp az AGROOPTIMA?

Jók voltak a referenciáitok, ajánlások, és olvastam a témában írt könyveteket. Korábban csak a boxról tudtam, ezt a szoftveres beállítást nem ismertem, pedig Ég és Föld…

Műszaki infó

A traktorkínálatot elemezve láthatja, hogy gyakran teljesen azonos fizikai kivitelű, gyártmányú gépeknél Ön több milliós felárra is számíthat! Ennyivel fizet többet, ha a „nagyobb” 10-50 lóerővel (típusonként eltérő) erősebbet veszi. Számos ellenpélda mellett, az egy szériába tartozó gépek nagy része nem csak hasonló, hanem MINDEN szerkezeti elemük (motor, turbó, üzemanyag ellátó rendszer, hajtáslánc, stb.) AZONOS. 

Mitől erősebb az egyik, mint a másik?

Csak a motorvezérlő programjaik különböznek.

Miben segít a gépben gyárilag meglévő, csak ki nem használt plusz teljesítmény?

Minden munkagépnek megvan az optimális munkasebessége. Ideális esetben a traktor-munkagép kapcsolat folyamatosan képes ezzel a sebességgel dolgozni. Mi történik akkor, ha jön egy emelkedő, vagy egy kötöttebb talaj rész? A munkasebesség csökken, vissza kell váltani, magasabb fordulaton járatni a motort. Elkerülhetetlen káros következmények: csökkenő munkasebesség, drasztikusan megugró fogyasztás, a gyakori váltások miatt a hajtáslánc fokozott elhasználódása, munkaminőség romlás, növekvő kiadások, terméscsökkenés, anyagi veszteség. 

Ön ezeket elkerülheti, és olcsóbban, hatékonyabban dolgozhat a már meglévő traktorával, kombájnjával, ha kihasználja a gyárilag betervezett, garantált és biztonságos teljesítménytartalékot, amit Ön már megvett, csak még nem jut hozzá.

VIGYÁZAT!

A szándékos visszabutítás bevett gyári megoldás, de sok esetben nem biztonságos a gép „felhúzása”, mivel az erősebb modellnél a beállítások finomításán túl, a motor és/vagy hajtáslánc elemei is erősítettek! Ilyenkor a rosszul megállapított teljesítménynövelés mértéke géptöréshez vezet! Agrooptima tuning előtt MINDIG megnézzük, hogy az adott gép erőátviteli alkatrészeit a gyártó mekkora teljesítményig használja. Ezen információk birtokában határozzuk meg a biztonságos maximálisan kihozható teljesítményt. A gépről letöltött beállítást elemezzük, így nem fordulhat elő, hogy egy már „tuningolt” gépet tovább húzzunk. Ezzel a módszerrel garantálható a mellékhatásoktól mentes működés.

Milyen javulásokat tapasztaltok?

Az ekét eggyel nagyobb fokozatban tudjuk húzni fordulatesés nélkül a kötöttebb részeken is. 
Az Agrooptima beállítással már tele lehet rakni a vetőgép tartályait, húzza, mint a rongyot. Lényegesen jobb menetteljesítménnyel, azonos sebességi fokozatban viszi hegyen – völgyön keresztül. Kíméljük a váltót is, mivel sokkal kevesebbszer kell sebességet váltani.

Változott a gép fogyasztása?

Traktoraink műszakonként 10-12 üzemórát mennek. A gyári beállítással az volt a tapasztalat, hogy este 5-6 óra felé mindig tankolni kellett, hogy elég legyen a gázolaj. Most reggel megtankoljuk őket és simán kibírják műszakot. Üzemóránként 1.5-2 liter üzemanyag megtakarítást realizálunk gépenként!

Hogyan profitáltok még az általunk készített egyedi beállításból?

Gyorsaság. Ha az optimális munkasebesség 10-12 km/h, azt most hegyen – völgyön tartja, tehát egy műszakban több hektárt művel, mert kevésbé ingadozó a sebessége.

Tapasztaltok bármilyen mellékhatást (füst, kopogás, egyéb)?

Nem. Csak jót tudok mondani, megérte az árát.

A traktorokra, kombájnokra készített termelékenységnövelő egyedi beállításunk Önnek szól, ha:

 
  • szeretne sokkal olcsóbban, gazdaságosabban termelni 
  • hamarabb végezni egy adott munkafolyamattal
  • nem bánja, ha 3-8% üzemanyag megtakarítást realizál
  • kihasználná egy olcsóbban megvásárolt, drága erősebb gép minden előnyét
  • egyszerűen csak igényes a munkájára, szeretne jobb géppel dolgozni, mint a szomszédja

 

Az ajánlatunk mellé most megküldjük Tóth Richárd – Traktor Tuning Technikák című könyv kivonatát, amely rávilágít a traktortuning módszerek közti hatalmas szakadékokra és segít a tiszta és jó döntésben… Elolvasása után Ön is szakértő lesz!

Tudja meg, hogy mit rejt az Ön gépe!
 

Tovább olvasom

Fókuszban

Hirdetés [bsa_pro_ad_space id=13 crop=no ]
Hirdetés [bsa_pro_ad_space id=14 crop=no ]

Facebook