Technika

Újdonságok

Bemutatkoznak a New Holland nagy teljesítményű Heavy Duty traktorai

2015 vége óta a New Holland a T7 és T8 sorozata között új T7 Heavy-Duty nehézsúlyú traktorokat is kínál. A Traction a T7.315 csúcsmodellt vetette alá egy első gyakorlati tesztnek. Itt olvashatják az eredményét.

A New Holland T-sorozatát felfelé bővítették. Két új modell, a T7.290 Heavy Duty és a T7.315 Heavy Duty képezi a sorozat felső határát. A T-sorozat ezzel három különböző tengelytávval áll rendelkezésre: 

  • a T7.175-225 esetében a tengelytáv 2.734 mm,
  • a T7.230-270 esetében a tengelytáv 2.884 mm,
  • az új T7.290 és 315 Heavy-Duty esetében a tengelytáv 2.995 mm

Mindkét Heavy-Duty traktorhoz külön termelési sort építettek ki az angol basildoni gyárban. A Traction a T7.315 topmodellt tesztelte 313 LE maximális teljesítménnyel.

Műszaki adatok:

Motor: 6,7 l soros hathengeres FPT motor, névleges teljesítmény:221 kW/300 LE 2.100 1/min fordulat mellett, maximális 230 kW/313 LE teljesítmény 1.800 1/min fordulaton, kibocsátási norma Tier 4 final, SCR, DOC és EGR alkalmazásával, tartály térfogata 630 l, AdBlue 96 l

Hajtómű: CNH Auto Command fokozat nélküli váltó, 4 automatikus kapcsolású menettartomány, aktív leállítás szabályozás, 40 km/h 1.300 1/min fordulatszámon, 50 km/h 1.600 1/min fordulatszámon, négyszeres hátsó teljesítményleadó tengely sorozat

Hidraulika: maximálisan öt hidraulikacsatlakozás hátul, három elöl, szériakivitelben 165 l/min, kérésre 220 l/min, Load Sensing, 70 l kivehető olajmennyiség

Hidraulikus emelőberendezés: 11 t emelőerő hátul, 5,8 t elöl, szériakivitelben III. kat, kérésre IV. kat, külső vezérlés

Méretek és tömeg: üres súly 10,5 t, megengedett össztömeg 16t, Hossza 5.290 mm, szélessége 900/60 R42 esetén 2.993 mm, magassága 3.330 mm, tengelytáv 2.995 mm

Ár: (listaár áfával): 240.600 eurótól

Összegzés: A New Holland Heavy-Duty modelljei sok szempontból különböznek a „kisebb” T7 modellektől. A rendezett szériakivitel, a kényelmes első híd, valamint a vezetőfülke és az ülés jó rugózása ezeket a traktorokat a 300 lóerős kategória elismert traktorainak komoly ellenfeleivé teszi. 

Szoftvertechnikailag is történt néhány dolog: A munkagépekhez a traktorfunkciókat vezérlő ISOBUS-3-Standard már be van építve, és a fordulást segítő automatikát sok funkcióval bővítették. A vezérlés a New Hollandra jellemzően egyszerű és logikus. A 10,5 t súlyú T7 HD igazi univerzális tehetség: A közúton és a szántóföldön egyaránt jó benyomást kelt. 

Előnyök:

  • Erős, takarékos motor
  • Jól átlátható kipufogógáz kezelés
  • Az első híd kényelmes haladást biztosít
  • Szériakivitelben 4 TLT fokozat
  • 1.000E-TLT elöl opcionálisan
  • Nagy üzemanyagtartály
  • ABS és Steer by ABS

Hátrányok: 

  • A motor oldalról nehezen hozzáférhető
  • Az IntelView monitor erősen tükröződik
  • A Heavy Duty a New Hollandtól

 


A Heavy Duty traktorok 6,7 literes motorját a Fiat Power Train (FPT) gyártja, és elegendő erőtartalékot nyújt.


A kiegészítő pedál a motorféket vezérli.


A 630 literes gázolajtartály a jobb oldalon húzódik, és egy fémlemez védi.


A betöltőnyílás magasan helyezkedik el, és sajnos a létráról nem érhető el. 


A kipufogógáz tisztítás átlátható: A dieseloxidációs katalizátor a motorháztető alatt helyezkedik el.


Az új fejlesztésű Terraglide mellső híd rugózás, a változtatható áttételű kormányzással együtt nagyon tetszett. 


Közel 6 tonnát nyom elöl a hidraulikus emelőberendezés! Ehhez és a hidraulikacsatlakozásokhoz csak a baloldalon van külső vezérlés. 


A jobb oldalon szabadon helyezkednek el a hidraulikavezetékek. Mögöttük egy hosszú kar húzódik a kényelmes első hídhoz. 


11 t emelőerőt biztosít a T7 HD hátul. Szériakivitelben III kategóriás fogókampó van beépítve, igény szerint 4. kategória is kérhető.


A nagy T7 gyárilag fel van szerelve új, mechanikus alsó függesztőkar stabilizátorokkal. Igény szerint ez hidraulikus változatban is kérhető. 


Nagyon jó, hogy hátul négy különböző TLT fordulatszám áll rendelkezésre. És elöl is van két sebesség. 


Az oldalanként max. 1.180 kg kerékpántra szerelhető kiegészítő ballasztsúly elegendő. 


A Sidewinder kartámasz a szériakivitel része, és alig okoz fejtörést. 


Az Intelli-View monitor logikus felépítésű, és megfelelően reagál a megadott paraméterekre. Azonban csak érintéssel kezelhető, és a képernyő tükröződik.


A menetirányító kar jól kézre esik, és elegendő funkciót kínál, amelyek egyértelműen megkülönböztethetők egymástól. 


A vezetőfülke világos és barátságos, a Grammer-ülés egészen előrehúzható. 


A vezetőfülke rugózás teljesen mechanikus, de abszolút kielégítő. A beállítás csak mechanikusan történik a vonó és nyomó fokozat állításával. 


A 4 TLT fokozat szériakivitelben elektromosan kapcsolható.


A kormányzás automatikus középcentírozása csak enyhén érezhető a szállítás során, de ez pozitív hatású. 

agrotrend.hu / agrarheute.com

 

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés