Állattenyésztés

Gazdálkodás

Célzott kampányokkal támogatja a halfogyasztást a kormány

Magyarországon a világ- és az uniós átlaghoz képest is kevés halat fogyasztanak, ezért a kormány egyebek mellett kampánnyal, halvásárokkal ösztönzi a hazai vásárlókat – mondta a Földművelésügyi Minisztérium államtitkára.


fotó: FM

Az unióban az éves átlagos fogyasztás 20 kilogramm körüli, míg Magyarországon mintegy 3,5 kiló. Ez lehetõséget ad a belföldi halfogyasztás növelésére, ami az utóbbi években már emelkedett – jelezte Bitay Márton Örs. Az államtitkár szerint a halfogyasztás növelését segíti, hogy Magyarországon ehhez megvannak a természeti adottságok, és a szaktudás is rendelkezésre áll.

Kiemelte, hogy a termelés növelését az unió is támogatja, mivel a tengeri halászat lehetõségei folyamatosan csökkennek. Magyarországnak a mostani uniós költségvetési ciklusban a termelés támogatására mintegy 15,5 milliárd forint áll rendelkezésére, ami mintegy 2 milliárd forinttal több, mint az elõzõ költségvetési idõszakban.

Az Országgyûlés 2013-ban fogadta el az új halgazdálkodási törvényt. Bitay Márton Örs elmondta, hogy ezt a jogszabályt az idén kétszer módosították annak érdekében, hogy a haltermelés kereteit kijelöljék. Így megszûnt a természetes vizekben a nagyüzemi halászat lehetõsége – a kormányzat itt a horgászatot szeretné erõsíteni -, illetve a horgászati jogokat a korábbi pályázatos út helyett kijelöléssel ítélik oda.

Az államtitkár jelezte: a karácsony közeledtével célzott kampánnyal szeretnék a magyar embereket a belföldön megtermelt hal fogyasztására ösztönözni, mivel a fogyasztás fele importból származik. Mivel ezt a mennyiséget mérsékelni kívánják, felhívják a fogyasztók figyelmét, hogy keressék a Magyarországon termelt halakat – a pontyot, a növényevõ és a ragadozó halakat – az üzletekben.

Lipcsey György, a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy az MT Zrt. agrármarketing vezérigazgatósága az idei utolsó negyedévben kampányt indított a magyar mezõ- és élelmiszergazdaság termékeinek népszerûsítésére. Ennek a kampánynak a részeként kerül sor a halfogyasztás népszerûsítésére is. Elsõsorban a feldolgozott termékeket szeretnék ajánlani, mivel ez munkahelyeket teremthet és õrizhet meg – fûzte hozzá.

A vezérigazgató-helyettes arról tájékoztatott, hogy nemcsak a hagyományos médiafelületeken népszerûsítik a halfogyasztást, hanem rádióspotokban, kisfilmekben, interneten is. Emellett lesz receptverseny, látványkonyha és bolti kóstoltatás, valamint támogatják a december 18. és 20. között a fõvárosban a Magyar Vasúttörténeti Parkban megrendezendõ karácsonyi halvásárt is.

Lipcsey György szerint a teljes kampányra 70 millió forintot fordítanak. Ebben a magyar hal mellett népszerûsítik a magyar almát, a bort és a libamájat is. A négy kampányra a 70 millió forintból egyenlõ arányban jut.

agrotrend.hu / FM

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés