Állattenyésztés

Gazdálkodás

Idén is lesznek Bárány Napok

Az idén is megrendezik a Bárány Napokat augusztus elején – azaz a bárányok nem hallgatnak -, amelynek keretében nemcsak a bárány-, hanem a kecskehúst is népszerűsíteni kívánják az előző évekhez hasonlóan – közölte a Juh- és Kecske Terméktanács és Szakmaközi Szervezet.

A magyar szakmai szervezet ugyanis a spanyol INTEROVIC társ-szervezettel közös EU pályázatot nyert el 2017-ben – emlékeztet a Juh Terméktanács -, „Bárány- és Kecskehús Promóciós Kampány” néven- – számolt be róla az otpagrar. Ez a program 2018-ban indult és 2020 év végén záródik. Ennek keretében minden évben megrendezték a két napos „Bárány Napok” elnevezésű akciót és éttermekben kóstoltatták a bárányhús ételeket.

A kampány visszaigazolta, hogy aki jó bárányhús ételt kóstolt, az a saját konyhájában is inkább  hajlandó elkészíteni a bárányhús-ételeket. Ezért vásárol bárányhúst a elkövetkezőkben ebből az egészséges élelmiszer alapanyagból, családi fogyasztásra.

Fotó: pixabay.com

Az idei koronavírus-járvány okozta korlátozások miatt az április elejére tervezett kampány akciót augusztus 7-8-ra kellett halasztani. Ebben az akcióban várhatóan idén már több mint 100 étterem vesz részt, az ország minden részéből. (2018-ban 25-, 2019-ben 56 étterem vett részt az akcióban.) Ezzel párhuzamosan a kiskereskedelmi láncok üzleteiben is kóstoltatnak majd bárányhúsételeket. A részletes programot augusztus 3-án ismertetik a szervezők Balatonszemesen. (A résztvevő éttermek listája megtalálható a folyamatosan frissülő weboldalon – közlik a szervezők.)

Ez év őszétől „Immunrendszert Támogató Étel – Ital Kampány indul a Testi – Lelki Egészség Jegyében” elnevezéssel – közölte a szakmaközi szervezet. Hozzátéve: a kampány lebonyolítására, agrár- és turisztikai szereplőkkel megalakul a Gasztronómiai Kulturális Unió Klaszter.

A több évre tervezett komplex kampány téli, tavaszi, nyári és őszi szezonban különböző immunrendszert támogató alapanyagokból készült ételek kapnak kiemelt promóciót, a velük társítható italokkal együtt. A kampány első, bemutatkozó rendezvényére – a Juh Terméktanács (Juh- és Kecske Terméktanács és Szakmaközi Szervezet) „Bárány Napok” elnevezésű kampányrendezvényéhez csatlakozva, augusztus 3-án délelőtt a Kistücsök Étteremben – ételkóstolóval egybekötve – Balatonszemesen került sor.

A szervezők a Gasztronómiai Kulturális Unió (GKU) Klaszter megalapításával a turizmus, vendéglátás és az agrárium, valamint a kreatív ipar között egy hidat kívánnak verni. Ezen keresztül pedig a GKU Klaszter tagjai az ágazatok közötti, eddig kihasználatlan, vagy nem hatékonyan működő gazdasági, promóciós és pályázati lehetőségeket kívánják kihasználni Magyarország gazdasági fejlesztése érdekében. Vagyis szeretnék az eddiginél hatékonyabban kihasználni az EU közösségi, és a célzott kormányzati támogatásokat is egyaránt. (A Gasztronómiai Kulturális Unió Klaszter várja tagjai közé a vendéglátás, turizmus, agrárium és kreatív ipar szereplőit. Bővebben: www.gku.hu)

agrotrend.hu / OTP Agrár

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés