Állattenyésztés

Gazdálkodás

Kampányt indítanak az állattenyésztést övező tévhitek ellen

Meghatározó európai szakmai és érdekvédelmi szervezetek kampányt indítottak az állattenyésztést és az állatitermék-előállítást övező tévhitek eloszlatása érdekében. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara kiemelt feladatának tekinti a fogyasztók hiteles tájékoztatását, az agráriumban tevékenykedők megbecsültségének helyreállítását, ezért csatlakozott a kezdeményezéshez.

Az utóbbi években egyre nagyobb szerepet kap a közbeszédben az állattenyésztés. Az ágazatot övező vitákat jellemzően olyan érdekcsoportok uralják, amelyek valótlanságokat és radikális nézeteket terjesztenek. A sajtóban és a közösségi médiában növekvő számban megjelenő tévhitek és vélemények így olyan képet festenek az állattenyésztésről, amely szöges ellentétben áll a valósággal. Mindezek pedig alapvetően befolyásolják az európai fogyasztóknak az állattenyésztőkről és az állati termékekről alkotott véleményét – írja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK).

A kampány célja a félretájékoztatás megakadályozása és a tévhitek eloszlatása – fotó: pixabay.com

A félretájékoztatás megakadályozása és a tévhitek eloszlatása érdekében több meghatározó európai állattenyésztési szövetség „European Livestock Voice” néven kampányt, illetve információs portált (www.meatthefacts.eu) indított.

Ennek keretében felhívják a fogyasztók figyelmét arra, hogy az európai állattenyésztőknek a világ legszigorúbb állat- és környezetvédelmi, élelmiszerbiztonsági előírásoknak kell megfelelniük.

Rámutatnak az állattenyésztés fontosságára is: az ágazat folyamatosan biztonságos és tápláló élelmiszerekkel látja el a fogyasztókat, az európai vidék gerincét adja, számos családnak biztosít megélhetést.

Az állattenyésztés visszaszorulása súlyos következményekkel járna: fokozná a vidékről történő elvándorlást, az állati eredetű élelmiszerek iránti igényt pedig olyan import termékekkel kellene kielégíteni, amelyek nem felelnek meg a szigorú uniós előírásoknak.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara kiemelt feladatának tekinti a fogyasztók hiteles tájékoztatását, az agráriumban tevékenykedők megbecsültségének helyreállítását, ezért csatlakozott a kampányhoz. A köztestület vezető tisztségviselőivel a témával kapcsolatban készülő videók a NAK közösségi oldalain lesznek elérhetőek.

Háttérinformációk

A kampányt bemutató videó az alábbi címen érhető el:https://www.youtube.com/watch?v=bqvInY7E_CU

A kampányban résztvevő szervezetek:

AnimalhealthEurope – Állati GyógyszergyártókEurópai Szövetsége

Avec – Európai Baromfifeldolgozók Szövetsége

Clitravi – Európai Húsfeldolgozók Szövetsége

Copa-Cogeca – Európai Gazdálkodók és Agrárszövetkezetek Szövetsége

COTANCE – Európai Bőripari Szövetség

EFFAB – Haszonállat-tenyésztők Európai Fóruma

Euro FoieGras – Európai Hízottmáj Szövetség

FEFAC – Európai Takarmánygyártók Szövetsége

FEFANA –Speciális Takarmányalapanyag-gyártók Európai Szövetsége

FUR EUROPE – Európai Szőrmeipari Szövetség

UECBV – Európai Állat- és Húskereskedelmi Szövetség

 

Kulcsüzenetek:

NEM – 1 kg marhahús előállításához nincs szükség 15 ezer liter ivóvízre

IGEN–Az európai állattenyésztő gazdaságok átlagos mérete 50 hektár alatt van, és Európa továbbra is a családi gazdálkodás modellje

NEM –Az állati takarmány céljára való földhasználat nem feltétlenül versenyez az emberi táplálék céljára való földhasználattal

IGEN– Az európai gazdálkodók törődnek az állataikkal, mivel az teljes mértékben az érdekükben áll.

agrotrend.hu / NAK

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés