Állattenyésztés

Gazdálkodás

Legyen trendi a tejfogyasztás!

Szívvel, lélekkel – helyi tejjel: ezzel a jelszóval akciót indított a somogyi tejért öt megyei tejtermelő. Június elseje a tej világnapja, ennek kapcsán Tejhercegnő választást is szerveznek.

Helyből neked szlogennel kommunikációs kampányt indít a hazai, helyi friss tejfogyasztás növelése érdekében a kazsoki Bos-Frucht Agrárszövetkezet, a toponári Kapostáj Zrt, a szentgáloskéri Agrária Zrt., a mosdósi Mawa Kft., a nagybajomi Bajom Agrár Zrt., illetve a kaposvári Fino-Food Kft és a Kaposvári Egyetem. – írja a sonline.hu.

– Számos forrásból halljuk már, hogy a helyi élelmiszerek fogyasztása, a helyi termékek vásárlása számos előnnyel jár mind a gazdálkodók, a helyi gazdaság, mind a fogyasztók számára – tájékoztatott Szigeti Orsolya egyetemi docens, a Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar Marketing és Menedzsment Intézetének igazgatója. – Ennek ellenére hazánkban ez a fogyasztói attitűd sem a sajátunk és egyelőre ezek a mozgalmak is gyerekcipőben járnak, hiszen az átlagfogyasztó sokkal jobban preferálja a nagyáruházak polcait, mint az esetlegesen helyi termékeket forgalmazó kisboltokat. Hozzátartozik az igazsághoz, hogy sem a termelés volumene, sem a kis- és nagykereskedelem jelenlegi állapota nem kedvez e szokás kialakulásának, ezt a trendet igyekszik megtörni a kezdeményezés.

Foto: 123RF

Czeferner József, a nagybajomi Agrár Zrt. elnöke szerint úgy lesz érdemi változás, ha a vásárlók zöme a térségben előállított árut helyezik előtérbe. Az volna ideális, ha a somogyiak tudatosan minél több helyi tejet, tejterméket fogyasztanának, s esetenként nem pedig a tejszerű utánzatot emelnék le a polcról – Ár érzékeny a vevők zöme, ám kifizetődő figyelni a minőségre és az ízre is – hangsúlyozta. – Ha ez a nézet uralkodóvá válik, attól fogva a helyi gazdaság és a vállalkozások munkahelymegtartó képessége is erősödik.

agrotrend.hu / sonline.hu

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés