Kertészet

A zöldségek és gyümölcsök erejéről a gyerekeknek is tudniuk kell

Hároméves edukációs kampányt indított el Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és az Interfel francia szakmaközi szervezet. A program mindkét országban azonos minta szerint zajlik.

Európai Friss Kalandok néven indult az Európai Unió által támogatott edukációs kampány a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és az Interfel, francia szakmaközi szervezet összefogásában. A kampány célja, hogy saját országukban elősegítség a friss gyümölcs- és zöldségfogyasztás növekedését, elsősorban a gyermekek és a gyermekes családok körében.

Bruno Dupont, Eric Fournier és Győrffy Balázs a kampány megnyitóján – fotó: Gyulai Tóth Zoltán/NAK

A NAK és a francia zöldség-gyümölcs szakmaközi szervezet közösen pályázott egy fogyasztásösztönző kampány tervével az Európai Bizottsághoz, amely 133 millió eurót különített el az agrártermékek népszerűsítésére. Az uniós testület néhány hónappal ezelőtti döntése nyomán támogatta az 5 millió euró összköltségű ötletet, aminek 80 százalékát az EB finanszírozza, a 20 százalék a két fél önrésze.

A Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján 2005 és 2011 között 9 százalékkal csökkent a napi fejenkénti zöldség- és gyümölcsfogyasztás. A tendenciát az Egészségügyi Világszervezet (WHO) 2013-as kutatása is aláttámasztja, miszerint csak napi 260 gramm zöldséget és gyümölcsöt fogyasztunk lakosonként, amellyel az Európai Unióban az utolsók között vagyunk.

A szervezet a kampánnyal nemcsak a népegészségügyi célokat kívánja támogatni, hazánk agrárgazdasági törekvéseiben is fontos pont.

– Ha a jelenlegi napi fogyasztás megnövekedne akár csak 460 grammra, az önmagában 730 ezer tonna termésbővülésre és több mint 100 millió forint új érték előűlltíására adna lehetőséget a magyar gazdák számára – jelentette ki Győrffy Balázs, a NAK elnöke.

A kampány részleteiről Bruno Dupont, az Interfel elnöke megjegyezte, hogy Franciaországban a 6-10 éveseket és rajtuk keresztül felnőtt családtagjaikat célozzák meg, és a helyi szamócát, uborkát és paradicsomot népszerűsítik a körükben. Győrffy Balázs hozzátette, itthon a 6-14 évesek és persze famíliáik a célcsoport, és a kajszi, a meggy, a dinnye, az alma, a dió, a paradicsom és a gomba kerül fókuszba.

Az Európai Friss Kalandok nevű program jelmondata a „Fedezd fel a zöldségek és gyümölcsök valódi erejét”, amelyet a Vegapolis elnevezésű univerzumon és a fiktív karaktereken keresztül tapasztalhatnak meg a családok legfiatalabb tagjai mindkét országban. A „mesevilág” két központi figurája Frutti és Veggi – a gyümölcs és zöldség testvérpár –, akik játékos kalandjaik, történetük révén igyekeznek népszerűvé tenni a gyermekek számára a zöldség- és gyümölcsfogyasztást. 

A márciusi nyitányt követően idehaza május 27-én – majd augusztus végén is – egy workshop keretében a célközönség számára is bemutatkozik a két figura és a Vegapolis világa, majd lesz zöldség-gyümölcs ünnep is a júniusi hétvégék folyamán. Később pedig 15 hazai vidéki városban roadshow keretében ismerkedhetnek a témával a gyerekek. Emellett a CBA, az Auchan, a Coop és a Tesco áruházaiban is, valamint két mesecsatornán egy minisorozatban a tévében is felbukkan Frutti és Veggi.

agrotrend.hu

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés