Kertészet

Az újranyitást ünneplik a borászok

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa kampányának célja a pezsgőfogyasztás népszerűsítése. A koronavírus-járvány utáni újranyitás kiváló alkalom nemcsak a pezsgőnyitásra, hanem a szabadság élményének közös megélésére is. A borászok ezzel a kampánnyal ünneplik az ország nyitását, amit a kormány sikeres vakcinabeszerzése és az eredményes oltási program tett lehetővé.

A nyitás és a gazdaság újraindítása a pincészetek számára a fogyasztókkal való személyes találkozás lehetőségét is jelenti. A járványhelyzet az úgynevezett HoReCa (szállodák, éttermek, kávézók) szektor leállása és a rendezvények elmaradása miatt jelentős hatással volt a borászatokra, ám az új értékesítési lehetőségek révén az ágazat összességében sikeresen átvészelte a lezárást – derült ki az M1 Magyar gazda című műsorának adásából.

fotó: pixabay.com

A kisebb családi birtokoknak alapvetően a turizmus, a gasztronómia és Budapest jelentette a célpiacot. Ezt alapvetően elveszítettük. A járvány alatt azonban a hipermarketpiac nagyon megerősödött, sőt, nagyon jó számokat produkál, sokaknál ellensúlyozta a gasztró kiesését is – mondta Légli Ottó, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa elnöke.

A pezsgőértékesítésben az év vége mellett a nyár a legfontosabb szezon, így a májusi nyitás az ágazat szempontjából különösen jókor jött.

A Pezsegj szabadon! kampány 26 hazai pincészet részvételével a tudatos és mértékletes pezsgőfogyasztást népszerűsíti. A kezdeményezés egyik ötletgazdája hazánk első, pezsgőt készítő családi pincészete.

„Büszkén elmondhatjuk, hogy több pezsgőkészítőt mi indítottunk el ezen az úton. Több borászatnak készítünk pezsgőt, hogy el tudjanak indulni egyáltalán, hogy aztán saját lábra álljanak” – mondta Garamvári Zsuzsanna, a Garamvári Szőlőbirtok ügyvezetője.

Azt vallják, hogy a minőségi pezsgő a borászat csúcsa. Már a szőlőfajták kiválasztásánál és telepítésénél figyelembe kell venni, hogy milyen italt szeretnének majd készíteni.

Egyre több magyar borászat készít hagyományos eljárással, palackban hosszan érlelt, prémium minőségű pezsgőket, amelyek nagyon kedveltek a fogyasztók körében. Az elmúlt néhány évben az ital és a fogyasztói trendek is sokat változtak.

A Pezsegj szabadon! kampány arra ösztönzi a fogyasztókat, hogy a pezsgőzést fotókon is örökítsék meg és töltsék fel a kampány honlapjára. A képek felkerülnek egy interaktív Magyarország-térképre, a beküldők pedig megnyerhetik a részt vevő pincészetek ajándékait.

agrotrend.hu / hirado.hu

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés