A program nagy lelkesedéssel indult. A kezdeti szakmai felkészülést, illetve a téli időszak tantermi munkavégzését (madáretető-, logókészítés) követően, a tényleges kertművelés a tavaszi félévben vette kezdetét - írja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK).
Tapasztalatok gyűltek a Földforgatók első tanévéről - fotó: pixabay.com
Ez a pár hónap elegendő volt a diákoknak ahhoz, hogy megismerjék a kertművelés folyamatait, olyannyira, hogy a nyári fenntartások során már önállóan is tevékenykedhessenek. Valamennyi, programban részt vevő iskola helytállt a nyári fenntartási versenyben, rendszeresen és lelkiismeretesen művelték iskolakertjeiket.
Ez két szempontból is lényeges volt az iskolák életében: egyrészt a kertvezetők számára pedagógiai és kertészeti szempontból is nagy kihívást jelentett a szervezés, lebonyolítás.
Mindezt pedig annak érdekében, hogy a leggondozottabb kert elnyerhesse az „Év Iskolakert Díjat”, amelynek nyereménye egy élménykirándulás a kertvezetők és a kertművelő diákok részére.
A díjazott kiválasztása az esztétikai kép, a megművelt terület nagysága, az elvetett növények gondozottsága és fajgazdagsága, az öntözési mód takarékossága, a gyerekek bejárásának megszervezése, részvételük a kert gondozásában és valamilyen egyedi, saját elgondolásból származó ötlet megvalósítása figyelembe vételével történt.
A nyári kertgondozás olyannyira sikeresnek bizonyult, hogy az értékelés eredményeként végül két iskola – a balassagyarmati Kiss Árpád Általános Iskola, illetve a Nógrádkövesdi József Attila Általános Iskola – is elnyerte az „Év Iskolakertje Díjat”. Az élménykirándulás keretén belül a nyertes iskola diákjai és kertvezetői a poroszlói Tisza-tavi Ökocentrumba látogathatnak, ahol modern, interaktív szemléltetéssel, játékosan ismerkedhetnek meg a Tisza-tó és a Tisza-völgy természeti kincseivel.
agrotrend.hu / NAK