2021.02.26., péntek , Géza, Vanda

Kertészet

2021. január 21. csütörtök • 13:19

Kis hazánkból egészen Amerikáig repít a ChillER Manufaktúra

„Elképesztő büszkék vagyunk. Ez mind azt igazolja, hogy minden szeretetünk benne van a termékeinkben.”

Rolanddal először a debreceni FarmerExpo kiállításon találkoztam, aki akkor is, és most is szívesen fogadta megkeresésemet, hogy bemutassam a ChillER Manufaktúrát. Emlékszem, mikor náluk jártam évekkel ezelőtt hatalmas mosollyal mesélte terveit, megnézhettem a készülőben lévő konyhát, a szószait kóstolhattam, most pedig már sorban zsebeli be a díjakat világszínvonalú termékeivel - írja cikkében a szeretamezogazdasagot.hu.

Amikor legelőször a kezedben látod

„Az a pillanat, az az érzés szinte leírhatatlan. Sokan szokták kérdezni, miért nem termelünk csak nyers paprikára és adjuk el feldolgozás nélkül? Roppant egyszerű, vesse el mindenki január végén a magot, nevelje fel a palántát, kényeztesse egész évben a növényt, szedje le a termését ősszel, dolgozza fel és amikor a kupakot rázárta az üvegre eszébe jut majd, hogy szinte egy év munkája van palackba zárva, amiben minden kreativitása benne van azért, hogy ezt át adhassuk másoknak is!”- mondja Roland, hiszen pontosan arra voltam kíváncsi, milyen is az, mikor az ember megtervezi, elkészíti és megpillantja.

Türelemjáték

Elképzeltétek már valaha, hogy mennyi idő, energia, mikorra már az asztalunkon van egy igazán ütős chiliszósz? Sokunknak természetes, hogy egy apró magból felneveljük a növényt, learatjuk a termését és feldolgozzuk. Ez azonban nem egy-két perc, ahogy egy gyorsított videóban láthatjuk akár.

„Mint az előző gondolatoknál elkezdtem, a chili paprika termesztése feldolgozása a növény hosszú tenyészideje miatt teljes éves munkát igényel. Mennyi idő? RENGETEG! Mennyi energia? RENGETEG! Mennyi kreatív munka? RENGETEG! Számít ez ha az ember azt csinálja ami az élete? Amiben kiteljesedhet! A hobbija a munkája! A mi családunknál igazán nem számítanak ezek a dolgok, hiszen minden egyes folyamattal a másik munkáját segítjük és a vállalkozást visszük előre azzal, hogy igyekszünk minden egyes kívánságát tejesíteni a vásárlóinknak.”-mondja Roland

Kedvenc

Mindenkinek van kedvence, egy kedvenc paprikafajta, kedvenc szósz, Rolandot pedig arról kérdeztem, hogy neki mi a kedvenc munkafolyamata.

„Fú most ezzel megfogtál. Elképesztő maximalistának tartom magam, így igazándiból minden folyamatot szeretek csinálni, mert hát ugye akkor a tuti. De persze, ha tényleg átgondolom, akkor inkább 2 folyamatot említenék meg, egyik a chilik szedése ősszel a fóliasátrakban. Ez azért, mert a termesztésbeli folyamatoknak ez egy zárása, ami azt bizonyítja, hogy valamit jól csináltunk. A másik folyamat pedig a termékek átadása a vásárlóknak. Ez pedig azért, mert itt a teljes év munkája teljesedik ki, van értelme dolgoznunk vele, hiszen van rá igény és a kedves vásárlók elégedett arca adja nekünk az erőt a továbbiakhoz.”-meséli.

Kistermelői marketing

A marketing szerepe egyre inkább erősödik, egyszerűen ha nem látnak, nem találkoznak veled valamilyen platformon, olyan mintha nem is léteznél. Lehet piacokon ott vagy, azonban akkor csak a megszokott réteg ismer, vagy már vásárolt tőled, ami ma már nagyon kevés százalék. Érdemes odafigyelni, nappal termelni, éjszaka a posztokat gyártani. Egyre több chilivel foglalkozó fiatallal találkozok, akik hasonlóan szeretnék értékesíteni a termékeiket.

Roland számára sem volt meglepő a kérdésem, hogyan tud kitűnni a tömegből, mikor ekkora a piaci zaj.

„Igen ezt nagyon jól látod, rengeteg chilis lett az elmúlt pár évben kicsiny országunkban. Szerintem nem túlzás, ha azt mondom, akár 80-100-at is eléri a számunk. Nagyon fontos dolognak tartom a marketinget, hogy minden részét elérhessünk az országnak, ahol csak ránk várnak a kedves chili szeretők. „-mondja Roland.

Sikerek és ami mögötte van

A mezőgazdaságban érdekes módon másképp állunk a díjakhoz, eredményekhez, hiszen egyszerűen csak szeretjük azt, amit csinálunk. Jó érzés, hogy termékünket, mások asztalán látjuk. Örülünk a visszacsatolásnak, ha kapunk pár kedves szót, vagy akár egy mosolyt a vásárlás alkalmával. Nem azért dolgozunk, nem azért teszünk nap, mint nap, mégis ha bármilye formában elismerésekben részesülhetünk, nagyot tud dobni a mindennapjainkon és büszkék leszünk. „Az elmúlt 2 hónapban 6 díjban is részesültünk, hazánkból és a tengeren túlról is. Szeptember végén az Amerikai Egyesült Államokban egy neves világversenyen kapott Kiss Tibor méhészmesterrel közös termékünk, a Fúzió-chilis repceméz aranyérmes helyezést és a Don Papa DIP szószunk pedig bronzéremben részesült. Majd október végén itthon lett a Fúziónk az Év Kiváló Terméke 2020 Díj nyertese. Végül, de nem utolsó sorban a napokban hirdettek eredményt az International Spicy Awards világversenyén Amerikában, ahol a Fúziónk egy ezüstérmet, az Esztergályos Patrik párbajtőr világbajnok sportolónkkal közös termékünk a Gentleman Prémium BBQ szószunk is egy ezüstérmet, és a Kaméleon chili szószunk pedig egy bronzérmet zsebelt be! Elképesztő büszkék vagyunk! Ez mind azt igazolja, hogy minden szeretetünk benne van a termékeinkben!”-mondja Roland.

Egy erős löket a folytatáshoz

Sokszor vannak nehéz napok, sokszor másképp alakulnak a dolgok, azonban elég egy pillanat, mikor megdobban a szívünk és újra erőt kap, vajon Roland szívében mi hozza meg az erőt?

„A rengeteg pozitív visszajelzés amit kapunk! A fejlesztéshez, pedig mindig tudnak ötleteket, igényeket adni a követőink és természetesen mi igyekszünk mindent megvalósítani nekik! Sőt meghökkentő dolgokkal szeretünk előrukkolni. Például most egy Othello szőlős, vörösboros, chili szószunk került forgalomba, és az elkövetkezendő napokban is érdemes lesz követni oldalunkat, mert nincs megállás!”- mondja.

Jó pap, holtig tanul

Ahogy Roland mondja „Jó pap, holtig tanul! Mezőgazdasági tudásunkat a gasztronómia területén is tovább akarjuk fejleszteni. Mindemellett egy dinamikusan fejlődő vállalkozásnál folyamatosan van mit fejlődni! Év elején ha a fagyok kiengednek, építkezésbe kezdünk, de a többi meglepetés!” Nem lehet megállni, mert az ember folyamatos fejlődésre vágyik. Itt a tökéletes példa, ahogyan megvan a cél, máris robognak tovább és építik a vállalkozásukat. Amit azonban nem szabad elfelejtenünk, ha az ember a saját vállalkozásában az úr, akkor gyakran áteshet arra ló a másik oldalára. Roland is felismerte, hogy „fontos a pihenés is”

Roland nagyon fiatal még, előtte van rengeteg lehetőség, ami ezzel a lelkesedéssel ki is fog használni. Példája is mutatja, hogy egy év nem év a mezőgazdaságban. Türelmesnek, céltudatosnak kell lenni, akkor is ha épp adott pillanatban nem úgy alakulnak a dolgok, mert biztosan megtérül a belefektetett munka. A legfontosabb, hogy „biztos, hogy nem annyi energia, mint ahogy azt az elején elképzelitek, de nem szabad feladni! És csak olyan dolgot akarjatok eladni, amit Te is szívesen megvennél! Ezek apróságok, de mégis talán a legfontosabbak.”-üzeni azoknak az ifjú termelőknek, akik most szeretnének belevágni egy mezőgazdasági vállalkozásba.

Vedd a hazait, védd a hazait. Támogassuk együtt a hazai termelőket, és termékeiket. 

agrotrend.hu / Szeretem a mezőgazdaságot

Feliratkozás az Agrotrend.hu hírlevelére

Teljes név:
E-mail cím:*
Elfogadom az Adatvédelmi nyilatkozatot.