Kertészet

Mikor a házi vízművet is a táblagép irányítja

Az úgynevezett „Innogy platformon” keresztül más eszközökkel és érzékelőkkel összekapcsolva tud reagálni az időjárásra, vagy megváltoztathatja a fűnyírás időszakát az ügyfélnél észlelt mozgások alapján.

A digitalizálációnak egyre nagyobb szerepe van a kertészeti területen is, az AL-KO most például a Robolinho elnevezésű, teljesen automatizált robotjára hívja fel a figyelmet – számol be a topagrar.hu. Az úgynevezett "Innogy platformon" keresztül más eszközökkel és érzékelőkkel összekapcsolva tud reagálni az időjárásra, vagy megváltoztathatja a fűnyírás időszakát az ügyfélnél észlelt mozgások alapján.

Középtávon a vállalat valamennyi eszközének képesnek kell lennie arra, hogy egyedileg reagáljon az ügyfelek és környezetük igényeire, és így proaktív módon segítse őket a kert karbantartásában. Ehhez az ügyfelet az inTOUCH alkalmazás segíti, amely digitális asszisztensként kíséri a kertben végzett munka vagy szabadidős tevékenység során.

2018 tavaszától az inTOUCH app iOS és Android-készülékek számára letölthető lesz, melynek segítségével például kommunikálni lehet a Robolinho fűnyírórobottal. A két eszköz egy internet-routeren keresztül csatlakozik egymáshoz.

Lekérdezhetünk vele állapotjelzéseket, mint például az akkumulátor töltöttségi szintjét, valamint aktívan vezérelheti és beállíthatja az eszközt. Lehetőség van az előre beállított vágási időponttól eltérő időpontban manuális indításra és leállításra (fűnyíró ablak).

Az adatbiztonság fontos szerepet játszik a gyártó szerint. Először az adatokat csak helyileg tárolják a Gateway-ben és csak a felhasználó kifejezett beleegyezése után tárolják a felhőben – nyers formában és elkülönítve a használattal kapcsolatos információktól. Így nincs kapcsolat a tényleges személy és az általa használt eszközök adatai között a felhőben.

Példák a Smart Garden („okoskert”) koncepcióra

Az AL-KO Smart Garden („okoskert”) koncepciója alapvetően azzal foglalkozik, hogy kerti eszközöket, szivattyúkat vagy a házi vízművet mobil végberendezések segítségével, pl. táblagépen vagy mobiltelefonon keresztül lehet irányítani. A készülék viszont okos lesz, ha pl. a fűnyírórobot a kert tulajdonosának digitális naptárjához igazodik, és automatikusan reagál rá. Ha délutáni grillezést terveznek, akkor a fűnyírás délelőtt történik vagy, ha az öntözőrendszer kapcsolódik az időjárás-jelentéshez: ha eső várható, az öntözőrendszer nem működik, még akkor sem, ha a csapadékszenzor szárazságot mér, és tulajdonképpen impulzust adna az öntözéshez.

Még az akkumulátorok vagy a töltőállomások is intelligensek, hasonlóan a kéziszerszámok, például sövényvágók, szegélyezők és láncfűrészek is, így pontos cselekvési tanácsokat és előrejelzéseket lehet tenni az eszközök használati szokásain keresztül.

Ha a kert tulajdonosa egy sima sövénynyíróval vágja le a sövényét, akkor a készülék saját körülményeiről információt gyűjt. Ezek az információk kiértékelhető, és utasításokat vagy tippeket küldhet a felhasználónak.

A kertész így visszajelzéseket kap olyan kérdésekben, mint például: "Megfelelően használom az eszközt?", "Mikor van a megfelelő időpont a használatára?", "Hamarosan javítani kell az eszközt?". A visszajelzésnek köszönhetően az eszközök ideálisan használhatók. Az eszközök használati idejétől és élettartamától függően szervizajánlásokat, a pótalkatrészek és tartozékok utánrendelésére vonatkozó javaslatokat, vagy az ügyfélre szabott termékinformációkat lehet nyújtani, ha az ügyfél aktiválta a funkciót.

Intelligensebb szolgáltatás

A felhasználó azonnali ajánlásokat kap az eszközök használatához, például arról, hogy mikor ajánlott a kés cseréje, mikor ideális az ápolási időpont az időjárás és az évszak tekintetében, az öntözés és a kaszálás közötti koordinált gyepkezelés. Azonban konkrét kertészeti tippeket is lehet adni, mint például javaslat a levélfúvó használatára egy erősen szeles őszi nap után, vagy az esős időszak előtt a gyep újbóli kaszálására vagy nyírására.

agrotrend.hu

Tovább olvasom

Fókuszban

Hirdetés [bsa_pro_ad_space id=13 crop=no ]
Hirdetés [bsa_pro_ad_space id=14 crop=no ]

Facebook