Kertészet

Milliárdokat jelentene a gazdáinknak, ha több hazai zöldséget ennénk

Vészesen kevés zöldséget és gyümölcsöt fogyasztunk, és nem csak Magyarországon.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) az Interfel francia zöldség-gyümölcs szakmaközi szervezettel közösen év elején indította el Európai Friss Kalandok nevű hároméves edukációs kampányát. 


Győrffy Balázs: A gyermekes családok egyre kisebb mértékben fogyasztanak friss gyümölcsöt – fotó: agrotrend.hu

– A kampánnyal a népegészségügyi célok mellett természetesen hazánk agrárgazdasági törekvéseit is támogatjuk. Ugyanis ha a jelenlegi napi 260 grammos fogyasztást 460 grammra sikerülne emelni, az önmagában 730 ezer tonna termelésbővülésre és

több mint 100 milliárd forint új érték előállításra adna lehetőséget a magyar gazdák számára

– mondta az esemény sajtótájékoztatóján Győrffy Balázs, a NAK elnöke.

A nemzetközi trendekhez hasonlóan Magyarországon is problémák vannak a lakosság zöldség- és gyümölcsfogyasztásával. Pedig az Egészségügyi Világszervezet kutatásai is igazolják, hogy a zöldségek és gyümölcsök lényeges szerepet játszanak a gyermekek fejlődésében, a betegségek megelőzésében, az egészségügyi állapot javításában és fenntartásában.


Veggi: A zöldségek, gyümölcsök fogyasztása egyben szórakoztató élmény is – fotó: agrotrend.hu

A Kamara felkérésére készített GfK-kutatás is azt igazolja, hogy különösen a gyermekes családok egyre kisebb mértékben fogyasztanak friss zöldséget és gyümölcsöt.

Pedig a gyermekek egészségének megőrzése nagymértékben függ a táplálkozásuk minőségétől, amelyre leginkább az otthoni és az iskolai étkezési szokások vannak hatással.

Az Európai Friss Kalandok című kampány Frutti és Veggi, a program két figurájának történetén keresztül, játékos módon hívja fel a gyermekes családok figyelmét arra, hogy a zöldségek és a gyümölcsök nem csak finomak és egészségesek, de fogyasztásuk egyben szórakoztató élmény is.


Az otthoni és az iskolai étkezési szokások nagyban befolyásolják a kicsik ízlését – fotó: agrotrend.hu

– Elsősorban a 6-14 éves korosztály „megfogására” fókuszálunk. A program jelmondata: „Fedezd fel a zöldségek és gyümölcsök valódi erejét” – hangsúlyozta Győrffy Balázs.

A NAK az Európai Friss Kalandok kampány első évében, idén mintegy félmillió embernek hívta fel személyesen a figyelmét a zöldség- és a gyümölcsfogyasztás fontosságára.

A program keretében hazai termelők által felajánlott több mint két tonna gyümölcsöt és 750 kilogramm zöldséget kóstoltattattak a gyermekes családokkal. 

2019-ben tovább folytatódnak az Európai Friss Kalandokhoz kapcsolódó programok és aktivitások, így egyebek közt lesznek szezonális gyümölcskóstoltatások hiper- és szupermarketekben, valamint újra országjáró útnak indul Frutti és Veggi.

agrotrend.hu

Tovább olvasom

Fókuszban

Hirdetés [bsa_pro_ad_space id=13 crop=no ]
Hirdetés [bsa_pro_ad_space id=14 crop=no ]

Facebook