Gazdálkodás

Szántóföld

Kínai farmerek élő online közvetítéssel reklámozzák termékeiket

Kína mezőgazdasági termelői és forgalmazói interaktív élő közvetítéssel és rövid kisfilmekkel reklámozzák a termékeiket a városlakóknak. A rövidke videók akkora internetes szenzációt váltottak ki az országban, hogy a gazdák már több száz millió jüant keresnek azok segítségével.

A falusi születésű Jin Guowei-t 2018-ban még ellepték a különböző adósságok, így kénytelen volt Kína utcáin gyümölcsöket kínálni az arra tévedő turistáknak. Ma már hatalmas népszerűségnek örvend országában, mivel több mint 7,3 millió követővel rendelkezik a TikTok videós platform kínai változatán, a Douyin-on.MINDEMELLETT A BLOOMBERG BESZÁMOLÓJA SZERINT 2020-BAN 300 MILLIÓ JÜAN (46 MILLIÓ DOLLÁR, VAGYIS KÖRÜLBELÜL 14 MILLIÁRD FORINT) BRUTTÓ ÁRBEVÉTELE VOLT.

Egy másik mezőgazdasággal foglalkozó farmer, Guo Chengcheng a 2,5 millió Douyin követőjének közvetíti, ahogy betakarítja a termést földjein. Jelenleg élő közvetítésenként 50 ezer megrendelést fogad el, így bruttó árbevétele legalább havi 9 millió jüan.

A kínai videómegosztó platformon befutó gazdák sikerességéhez a koronavírus-járvány terjedése ellen hozott korlátozások is jelentősen hozzájárultak. Ennek következtében az élelmiszerek online értékesítése igencsak népszerűvé vált, a közösségi oldalak pedig olcsó megoldást biztosítottak a kisüzemi gazdálkodók számára, hogy sikeres vállalkozást alakítsanak ki.

Mindemellett az e-kereskedelem szakemberei szerint a mezőgazdasági munkát közvetítő felhasználók sikerének egyik oka, hogyA NÉZőK, AKIK FőLEG METROPOLISZOKBAN ÉLNEK, NAGY ÉRDEKLőDÉST MUTATNAK A TERMÉSZET IRÁNTI TARTALMAKÉRT.Továbbá a Kínában korábban regisztrált élelmezésbiztonsági problémák miatt a városi lakosok gyakran bizalmatlanok a hagyományos piacokkal szemben, így hamarabb vásárolnak a termelési folyamatot online bemutató gazdáktól.

A Kínai Mezőgazdasági Egyetem kutatói szerint 2025-re a vidéki, e-kereskedelemben dolgozók létszámhiánya drasztikusan, 61,3 százalékkal nő 3,5 millió főre – vagyis ennyien fognak hiányozni a szektorból. Ezt a növekedő hiányt pedig a különböző videómegosztó platformoknak szándékukban áll betölteni – derült ki a Bloomberg beszámolójából. 

agrotrend.hu / origo.hu

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés