Hírek

A borrégiós promóciós tervek elkészültek

2020. április 1 és május 11. között lehet benyújtani a 3/2020 (II.28) AM rendelet alapján a harmadik országokba irányuló borpromóciós programokat a 2020-2023 támogatási időszakra az agrárminiszternek.

A támogatás olyan program megvalósításához igényelhető, amely az oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel vagy földrajzi jelzéssel rendelkező, illetve a borszőlő fajtájának jelzésével ellátott borászati termékek versenyképességének javítását, valamint bizonyos harmadik országokban történő megismertetését és promócióját célozza.

fotó: pixabay.com

A támogatott célországok az alábbiak:
•    Amerika Egyesült Államok
•    Egyesült Királyság
•    Dél-Korea
•    Fülöp-szigetek
•    Indonézia
•    Japán
•    Kanada
•    Kína
•    Malajzia
•    Norvégia
•    Oroszország
•    Svájc
•    Szerbia
•    Szingapúr
•    Vietnám

Támogatásra az a kérelmező jogosult, amely rendelkezik az agrárpolitikáért felelős miniszter által jóváhagyott programjavaslattal.

Programjavaslatot
•    a hegyközségi tanács, valamint a hegyközségekről szóló 2012. évi CCXIX. törvény (a továbbiakban: hegyközségi törvény) 22. § (1) bekezdése szerinti esetben a hegyközség,
•    a hegyközségi törvény 4. § b) pontja szerinti két vagy több borászati termelő által alkotott társulás,
•    olyan szakmai szervezet, amely tagjainak legalább 75%-a az előző pontban meghatározott termelő, vagy ilyen szervezetek társulásai,
•    a hegyközségi törvény 4. § b) pontja szerinti borászati termelő,
•    a fenti pontokban meghatározott borászati termelők vagy szervezetek társulásai nyújthatnak be.

A programok benyújtása 2020- április 1 és május 11. között lehet, postai úton az agárminiszter részére.

A támogatás mértéke a program elszámolható költségeinek 50%-a. Az egy program megvalósításához igényelhető támogatás összege legalább 25 000 eurónak megfelelő forintösszeg, legfeljebb 750 000 eurónak megfelelő forintösszeg.

A program megvalósításához a borrégiók külpiaci promóciós tervet dolgoznak ki, amely a borrégió egyes földrajzi árujelzőire vonatkozik, és tartalmazhatja a kiemelt szőlőfajtákat is.

A borpromóciós programban a kérelmezőnek be kell mutatnia, hogyan illeszkedik a programja az érintett borrégiós promóciós tervhez. A külpiaci promóciós terv földrajzi árujelzőnként, illetve fajtánként legalább az alábbi szempontokra vonatkozó információkat tartalmazza:

a) elérni kívánt célok,
b) a borrégióhoz kapcsolódó fő üzenetek,
c) kötelező arculati elemek meghatározása,
d) főbb akciók típusai és
e) a közösségi arculati alapelemek vagy azok elkészítésére vonatkozó főbb szempontok.

A harmadik országba irányuló borpromóciós programok kidolgozásához szükséges formanyomtatványok, valamint a csatolandó dokumentumok listája, az arculati kézikönyv és a borrégiók külpiaci promóciós terve itt érhető el.

A vonatkozó rendelet itt érhető el.

agrotrend.hu / NAK

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés