Hírek

A friss zöldség beszerzése nagy kihívás Coloradóban

A friss termékek iránti kereslet a népességgel együtt növekszik. Egyre népszerűbbek a termelői piacok az USA-ban is.

Csoda történt az óceán túlpartján. A számítógép-vezérelt, automata farmokra vonatkozó kísérletek mellett felfedeztek valami igazán újszerűt, valami igazán előremutatót – írja a Syngenta Magyarország blogja.

Egy amerikai életmód portál tíz pontban foglalja össze a fóliasátor előnyeit, arra unszolva az olvasókat, próbálják csak ki, mekkora móka, hogy meghosszabbíthatják a tenyészidőszakot, ugyanakkor bármikor áthelyezhetik az egész sátrat, ha úgy hozza kedvük. A Denver Post pedig bemutat egy főiskolai tanárt, aki fóliasátrakkal életet lehelt Colorado állam városi kertészeti programjába.

A friss termékek iránti kereslet Denver népességével együtt növekszik. Arról nem is beszélve, hogy az amerikaiak csak mostanság ismerik meg a termelői piac fogalmát, mint olyan helyet, ahol az „őstermelőktől” vehetik meg a szükséges zöldséget.

Egyre inkább divatba jön tehát a farmer’s market, a termelői piac, és szélesedik az „ismerd a farmeredet” mozgalom is azzal párhuzamosan, hogy – ahol erre mód van – a környezettudatosan gondolkodó lakosság igyekszik helyben termesztett árut venni.

fotó: denverpost.com

„A friss zöldség beszerzése a legnagyobb kihívás a Coloradóban” – mondta a Thomas Wright, a denveri Racines étterem vezetője, aki a múlt héten 1175 adag salátát adott el. „Államunkban viszonylag rövid a tenyészidőszakunk, csak négy hónap, így többnyire kaliforniai, floridai és mexikói salátát vásárolunk. De a saláta annyira érzékeny, hogy a minőség és a frissesség mindig kérdéses.”

agrotrend.hu / blog.syngenta.hu

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés