Hírek

A hazai akvakultúra-ágazat innovációs lehetőségei

Hazánkba látogatott a Halászati és Tengerügyi Főigazgatóság (DG MARE) főigazgatója. Charlina Vitcheva 2022. június 21-23-án az Agrárminisztérium meghívására érkezett Magyarországra, hogy szakmai látogatása keretében megismerje a magyar akvakultúra-ágazat hazai erősségeit és kihívásait, valamint találkozzon a fontosabb ágazati szereplőkkel.

 

Az ENSZ Közgyűlése 2022-t a kisüzemi halászat és az akvakultúra nemzetközi évének nyilvánította. Az ágazat a világ halászfogásának 40 százalékát adja; világszerte csaknem 500 millió ember megélhetését biztosítja. Az Európai Unió országai közül Magyarország első az afrikaiharcsa-termelésben, míg második helyet szerezte meg a szürkeharcsa-termelés és harmadikat a pontytermelés területén – írja az Agrárminisztérium.

Az édesvízi akvakultúra az Európai Unió egyik legjobban szabályozott szektora, amely olyan területeken is egészséges élelmiszereket, sőt biztos munkahelyeket kínál, mint a tengerrel nem rendelkező országok, mindemellett fontos potenciált hordoz a tengeri halállományok hasznosításának kiváltása szempontjából is.

 

Fotó: Fekete István

A kétnapos látogatás során Charlina Vitcheva az Agrárminisztériumban megbeszélést folytatott Zambó Péter erdőkért felelős államtitkárral, valamint a halgazdálkodásért felelős szervezeti egységek vezetőivel. Zambó Péter az egyeztetésen kiemelte, az innováció adta lehetőségek, a fenntartható fejlődés, a természeti értékek védelme mind a lokális akvakultúra növekedését erősítheti, ami révén csökkenhet hazánk halimport-függősége.

Főigazgató asszony a látogatás során megismerhette a magyar akvakultúra ágazatot, amely számos innovációs lehetőséget is rejt. Az Agrárminisztérium továbbra is azon dolgozik, hogy az egy főre jutó éves halfogyasztás tovább növekedjen, ezért kiemelt figyelmet fordít a hazai haltermékek minőségi kérdéseire, valamint elismerésére, a magyar innovatív megoldások bevezetésére és elterjesztésére.

agrotrend.hu / Agrárminisztérium

 

 

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés