Hírek

A maximális támogatást szeretnénk nyújtani a termelőpartnereknek!

Hajnal Gáborral, a BASF Hungária Kft. marketingvezetőjével beszélgettünk termékellátásukról, illetve olyan innovatív újdonságokról, melyek a jelenlegi helyzetben nagy segítséget jelenthetnek a termelőknek.

– Ahogy sejtettem ön is home office-ban dolgozik. De mi a helyzet a területi képviselőkkel? ők azért kijárnak a gazdákhoz?

– Az egész cég otthonról dolgozik, alapvetően a területi képviselőink is. ők kimehetnek termelőhöz, hogyha a termelő ezt kifejezetten szeretné és kéri, mi ezekhez a jóváhagyást meg szoktuk adni, de minden kolléga előzetes jóváhagyás alapján teheti csak meg ezt. Alapvetően arra kérünk mindenkit, hogy telefonon és e-mailen tartsák a kapcsolatot. Az eddigi tapasztalatok azt mondatják velem, hogy nálunk nagyon jól működik az otthonról dolgozás. Én például a saját csapatommal kétnaponta tartom a kapcsolatot, minden reggel van közös bejelentkezésünk, de szombat este például közösen boroztunk, természetesen videokonferenciába. Ezen felül hetente az egész cég is tart rendszeres videokonferenciát. De nem csak ránk, hanem az egész divízióra jellemző ez, pont azért, hogy tartsuk a csapatszellemet.

– A véletlen úgy hozta, hogy a BASF divíziójának új vezetője van Magyarországon. ő mennyire élte bele magát már az itteni helyzetbe? Egyáltalán itt van Magyarországon, hogy vesz részt a munkában?

– Nagyon gyorsan beilleszkedett hozzánk, és természetesen itt van ő is Budapesten. Sőt, gazdagodott is közben a családja, mert megszületett a kislánya, úgyhogy azt hiszem, ennél jobban nem tudna itt lenni…

– Egy kicsit szeretnék érdeklődni a készletekről. Hallani, hogy a gazdák bespájzoltak tisztességesen. Akad, aki még a jövő évi készletét is megvásárolta… Hogy bírták ezt a rohamot?

– Mi jól bírtuk. Minden évben meglehetősen korán behozzuk az adott szezon termékeit, ezért még az egész vírushelyzet kialakulása előtt tele voltak a raktáraink, megindultak időben a kiszállítások. Ki kell emeljem a logisztikai cégünk munkáját! Mindent időben ki tudott vinni. Így arról tudok beszámolni, hogy folyamatos a termékellátás. Minden nagy termékünk megfelelő volumenben elérhető a kereskedő partnereinknél!

– Hogy tudták megoldani az euró-forint árfolyam problémát? Időben hozták be a termékeket és nem kellett árat változtatni, vagy folyamatosan jönnek a szállítmányok és muszáj az árfolyamhoz alkalmazkodni?

– Jelenleg is vizsgáljuk, hogy mit kéne tenni. A tavaszi szezonunkat biztosan nem befolyásolja, viszont, az őszt lehet, hogy érinti. De mindenképp a türelem mellett tenném le a voksom! Azt mondom, várjuk meg, hogy az elkövetkező hetekben milyen változások fognak történni, mind az árfolyamban, mind pedig a vírushelyzetben, és ez fogja majd meghatározni az árképzést. Ezzel együtt nyilván nem tudjuk függetleníteni magunkat ilyen szintű árfolyammozgástól.

– A BASF-ről mindig is az volt a megállapításom, hogy innovatív dolgokat igyekeznek bevezetni a piacon. Két olyan innováció nyerte el a tetszésemet, amikről mostanában olvasni, látni, hallani. Az egyik a Defenso, a másik pedig az Xarvio.

– Kezdeném akkor az utóbbival, a Xarvioval. Tavalyi évben indultunk el vele. Egy agronómiai tanácsadó modell, ami nagyon sok év tapasztalatai alapján betegség előrejelzést ad, illetve javaslatot tesz optimális szer kijuttatási időzítésre. Illetve ami még egy különleges eleme, a biomassza térképek. Műholdas felvételek segítségével nyomon lehet követni azt, hogy a különböző területeken az állományok milyen kondícióban vannak, és ez is befolyásolja azt, hogy mikor és hogyan érdemes védekezni, illetve az idei évtől tápanyag utánpótlási lehetőség ajánlásával is kiegészült a szolgáltatás. A BASF-en belül a Xarvio-t talán, mint egy önálló leányvállalatot lehetne jellemezni. Külön profit center, ahol az volt a terv, hogy az idei évtől fizető szolgáltatást nyújt. Viszont a kialakult helyzetben úgy döntöttünk, hogy ingyenessé tesszük azért, hogy így is tanácsadáshoz tudjanak jutni a gazdák a kialakult helyzetben.

– Mennyi felhasználóról beszélhetünk ebben a stádiumban? Tud nekünk már valamilyen hozzávetőleges számot mondani?

– Igen. Már a tavalyi évben nagyon sikeres volt. Több mint ezer felhasználónk volt, akik több mint 70 ezer hektáron kezdték el használni. Az idei adatokról még nem tudok beszámolni, most indult el a szezon regisztrálása, most jelentkeznek be a termelők. Mi jelentős növekedésre számítunk.

– Az én tetszésemet mindenesetre elnyerte! Térjünk át a Defensora, vagyis a szőlő és almavédelmi előrejelző rendszerre…

– Két-három éve indítottuk be igazán, de korábban is működött. Igaz, akkor még csak szőlőre fókuszáltunk és más néven futott… A lényege az, hogy van összesen 54 meteorológiai állomásunk országszerte, ezeknek az adatait tudják a termelők nyomon követni az alkalmazás segítségével, illetve a mi szakértő kollégáink, növényorvosok heti szinten írnak előrejelzéseket, hogy mi olvasható ki az adatokból, mikor és hogyan lenne érdemes védekezni.

– Ez azért is érdekes, mert ez nemcsak mindenféle varázsinformáción alapul, hanem meteorológiai állomások vannak a háttérben szigorú adatokkal. Szigorú tény sajnos az is, hogy elmaradnak a kiállítások, elmaradnak a rendezvények… A termelőket azonban valahogy tájékoztatni kell… Milyen megoldást találtak erre?

– Jelentősen növeljük az online kapacitásainkat. Jelenleg, arról tárgyalunk, hogyan tudjuk kialakítani azt, hogy a technikus kollégáink a területről rendszeresen online bejelentkezzenek, ők maguk is tegyenek helyzetjelentéseket, illetőleg betegség előrejelzéseket. Ennek a technikáján dolgozunk, abban bízunk, hogy heteken belül elő tudunk rukkolni az első ilyen online bejelentkezéssel, kintről, a bemutató területeinkről, és az a célunk, hogy amint látjuk, hogy valamilyen növényvédelmi helyzet van, akkor ilyen formában szinte azonnal tudjunk reagálni. De, ha már rendezvényekről beszélünk, nekünk is fejfájást okoz, hogy a nyári rendezvényeinket hogyan bonyolítsuk le… Nem látunk más utat, mint az online adások irányába elindulni…

– Kényes kissé a téma, de fel kell vetnem zárásként… Mostanában hallani sokfelé, hogy vannak olyan cégek, akik igyekeznek kihasználni a kialakult helyzetet, s a felvásárlási láz miatt elszálltak az árak. Én azt remélem, hogy a BASF is ahhoz a körhöz tartozik, akik ezt korrekten oldják meg.

– Csak megerősíteni tudom ezt a reményt! Mi semmin nem változtattunk az eredeti terveinkhez képest, se árazás, se kedvezmények terén. Mi abban vagyunk elkötelezettek, hogy a maximális támogatást tudjuk nyújtani a termelőpartnereknek. Ezért van az, hogy ingyenessé tettük a Xarviót. Ezért népszerűsítjük még inkább a Defensót a termelők körében. Célunk, hogy mindenkihez eljusson a híre annak, hogy szakértő támogatást hoztunk létre, illetőleg az online térben is egyszerűsítjük a kollégák elérhetőségét. Nyugodtan írjanak nekik, hívják őket, bátran keressék bármilyen csatornán a kollégáinkat.

Mátrai Zoltán

agrotrend.hu / BASF

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés