Hírek

A Szent István Egyetem új szabadalmai hozzájárulnak a versenyképesség növeléséhez

Okos tojás, vegetáriánus zöldség „szalámi”, speciális takarmány – csak néhány a Szent István Egyetem legújabb szabadalmai közül, melyeket a Blue Seven Group Zrt-vel együttműködve fejlesztett ki. Ez az együttműködés mérföldkőnek számít a Területi Innovációs Platform működésében, amiben a felsőoktatási intézmény regionális tudásközpontként vesz részt – a fejlesztőkkel és a hallgatókkal közösen – a szabadalmak gyártásában, forgalmazásában, megjelenésében és a piacra vitelében is.

A Szent István Egyetem innovációs hatóköre, kutatás-fejlesztési tevékenysége – sajátos agrár- és élelmiszertudományi profilja révén – országos, ágazati és régiós szinten egyaránt megjelenik, több évtizedes gyakorlata alapján még kárpát-medencei kiterjedésben is jelentős – írja az Egyetem sajtóközleménye. 

Az intézmény kiemelt feladatának tekinti, hogy az itt keletkező kutatás-fejlesztési eredményeket ne csak publikálja, hanem biztosítsa azok piaci hasznosítását és a tudás- és technológia-transzfert is, egyszóval a végtermék profitorientált legyen. Ennek érdekében az Egyetem szoros együttműködésre lépett a gödöllői székhelyű Blue Seven Group Zrt-vel a mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek gyártása, forgalmazása és piaci megjelentetése céljából.

A Társaság és az Egyetem fúzióját a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt., valamint az Innovációs és Technológiai Minisztérium, továbbá az intézmény Konzisztóriuma és Szenátusa is támogatta. A közös cél az, hogy innovatív, magyar termékeket vezessünk be a hazai és a nemzetközi piacokra, határokon átívelő piaci és befektetési lehetőséget biztosítsunk az innováció, az egészségügy, az újrahasznosítás és az energiahasznosítás területein úgy, hogy a siker itthon, Magyarországon maradjon.

Prof. Dr. Gyuricza Csaba, a Szent István Egyetem mb. rektora kiemelte, hogy az Egyetem 35 százalékos részesedéssel rendelkezik ebben a gazdasági platformban, melynek keretében „intézményünk sikerre tudja vinni az agrár-, élelmiszeripari, környezetvédelmi kutatás-fejlesztési eredményeit, valamint azokat vissza tudja csatolni a korszerű piacorientált felsőoktatási képzésbe. Elsődleges számunkra, hogy központi szerepet töltsünk be a hazai kutatás-fejlesztésben és innovációban, továbbá minél gyorsabban tudjunk megfelelni a gazdasági igényeknek, annak érdekében, hogy hallgatóink versenyképesebb képzésben és a munkaerőpiacon is értékesebb oktatásban részesüljenek. Elkötelezettségünket mutatja, hogy a Blue Seven Group Zrt. Igazgatósági Bizottságában és Felügyelő Bizottságában aktívan részt vesznek az Egyetem munkatársai és hallgatói, sőt az egyik igazgatósági tag egy doktorandusz hallgatónk saját fejlesztéssel, közös szabadalommal.”

Dr. Böjthe Kálmán, a Blue Seven Group Zrt. vezérigazgatója hiszi, hogy a magyarok kreativitása és tudományos teljesítménye a világon egyedülálló, továbbá az innovatív magyar termékek az egész világon versenyképesek. „Meggyőződésünk, hogy a magyar fejlesztéseket – melyek zömét állami támogatásból fejlesztettek –, itthon, Magyarországon kell kamatoztatni, hogy hazai munkahelyeket és hosszú távú megélhetést biztosítsunk a magyar embereknek. Nem utolsósorban célunk a kimagasló teljesítményű magyar kutatók és szakemberek elvándorlásának visszaszorítása, lehetőséget biztosítva számukra, hogy itthon gyümölcsöztessék tudásukat, tehetségüket.

A Szent István Egyetem a Blue Seven Group Zrt-vel közösen a közeljövőben a Proof of Concept Alap indításával kívánja támogatni az egyetemi oktatók, kutatók és hallgatók innovatív, piaci hasznosításra esélyes ötleteinek fejlesztését. Elősegítik továbbá az információáramlást, a tudástranszfert és a kapcsolatépítést az oktatók, kutatók, hallgatók és a gazdasági szereplők között, főként innováció- és kutatásmenedzsment, start-up, vállalkozói és üzletfejlesztési témákban.  Emellett nagy hangsúlyt fektetnek a szellemi tulajdon kezelésének és védelmének megerősítésére. Törekvéseiknek köszönhetően az elkövetkező hetekben, hónapokban a szellemi tulajdonokból, az eddig kifejlesztett szabadalmakból értékes piaci termékek válnak, melyek hozzájárulnak a Szent István Egyetem versenyképességének növeléséhez.

agrotrend.hu / Szent István Egyetem

 

Tovább olvasom

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook