Hírek

Az italgyártás átalakulása a koronavírus hatására

Amint a koronavírus világméretű járvánnyá nőtte ki magát, szinte alig marad olyan ágazat, amelyben hatása ne lett volna érzékelhető. A több hónapos korlátozások után az üzletekbe visszatérő fogyasztók már nem ugyan azokat az élelmiszereket keresik, mint korábban. Az egészség és a tudatosság szerepe felértékelődött, és ez az italok piacán is érzékelhető.

Az élelmiszerek és italok kereslete a vírus hatására csökkenés helyett inkább átalakult, valamint a bárok és az éttermek bezárása hozzászoktatta a fogyasztókat a házhozszállításhoz – írja honlapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK). Mindennek köszönhetően új élményekkel gazdagodhattak és új termékeket ismerhettek meg.

A kijárási korlátozások hatására számos fogyasztó igyekezett csökkenteni alkohol fogyasztását. Globálisan minden harmadik (kb. 14 millió) ember megpróbálta csökkenteni vagy végleg abbahagyni az alkohol fogyasztást a karantén időszak alatt. Közel 6%-uk sikerrel járt, míg 18%-uk a csökkentés helyett növelte fogyasztását. Annak ellenére, hogy a kézműves alkohol-tartalmú és mentes italok piaca viszonylag szűk, az igény az elmúlt időben jelentősen emelkedett irántuk. A prémium termékek felé fordulás főként azokra a fogyasztókra jellemző, akik anyagi veszteség nélkül átvészelték a vírus helyzetet és a bárokban, éttermekben elköltött jövedelmüket ezen termékek vásárlására fordították.

Fotó: pixabay.com

A COVID-19 hatására a fogyasztók átértékelték saját és szeretteik egészségének fontosságát. Ennek hatására megnövekedett a vitamin-tartalommal rendelkező, természetes összetevőkből álló gyümölcslevek iránti igény. Az FMCG Gurus idén májusban 18 ország 23 ezer fogyasztója körében végzett felmérése alapján 10 válaszadóból 8 tervezte, hogy egészségesebben fog táplálkozni a koronavírusnak köszönhetően. 80%-uk szerint a C-vitamin kulcsfontosságú az erős immunrendszer szempontjából, míg további 57% szeretné cukor fogyasztását csökkenteni.

Mindemellett a környezeti aggodalmak is kezdenek egyre inkább beszivárogni a fogyasztók italokkal kapcsolatos vásárlási döntéseibe – különösen jellemző ez a fiatalabb generációk esetében. A 100%-ban újrahasznosítható ital csomagolások alkalmazása, valamint az előállító ökológiai lábnyomának tudatos csökkentése ideális válaszok erre a fogyasztói igényre.

Annak ellenére, hogy a koronavírus hatására kialakult helyzet nem éppen ideális az italgyártóknak, a megváltozott körülmények számos új lehetőséggel kecsegtetnek a változásra nyitott előállítók számára. A kiváló minőségű, fenntartható, egészséges és természetes italok közvetlen beszerzése, illetve azok éttermekben, bárokban történő elérhetőségének fokozása segíthet a márkák frissítésében és piaci sikerének fokozásában.

agrotrend.hu / NAK

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés