Az idei kedvező időjárásnak köszönhetően a termelők a tavalyi évhez képest korábban kezdhették meg a szabadföldi görögdinnye betakarítását, így a mai naptól kizárólag magyar gyümölcsöket szállítanak a cég mind a négy logisztikai központjába. Első körben a magvas görögdinnyéket szállítják, majd az érési folyamatoktól függően a magszegény és a sárga bélű görögdinnyéket - írta meg az Origo.
A vállalat rekordszintű növekedését ért el 2021-ben, így közel 50 százalékkal több dinnyét értékesített itthon és külföldön, mint az azt megelőző évben. A minden eddiginél magasabb mértékű növekedés mind a belföldi értékesítés mind pedig az export erőteljes bővülésének is köszönhető. Mindez jól mutatja a Lidl elköteleződését a magyar termelők támogatása és a magyar dinnye piaci pozíciójának erősítése mellett, hozzájárulva ezáltal a magyar agrárium növekedéséhez és versenyképességéhez - írják.
A HAZAI ÁRUHÁZAKBAN TAVALY 35 SZÁZALÉKKAL, AZAZ 2.500 TONNÁVAL TÖBB DINNYE FOGYOTT, MINT AZ AZT MEGELŐZŐ ÉVBEN, MELY ELSŐSORBAN A KIVÁLÓ MINŐSÉGŰ ÉS NAGY MENNYISÉGŰ TERMÉSNEK VOLT KÖSZÖNHETŐ.
A vállalat tovább növelte külföldi értékesítését is, hiszen a magyar dinnyetermelők az áruházlánc segítségével tavaly háromezer tonnával több, azaz mintegy 8300 tonna gyümölcsöt exportáltak a régió országaiba, főleg Szlovákiába, Csehországba és Lengyelországba. A megnövekedett exportvolumen azt is jelenti, hogy a külpiacokra vitt gyümölcs értéke tavaly átlépte az egymilliárd forintot.
Fotó: wikimedia
Közel egy évtizede köteleztük el magunkat a magyar beszállítók támogatása mellett azzal a céllal, hogy a hazai igények maximális kiszolgálása mellett, segítsük és támogassuk a hazai termelőket az exportpiacokra jutásban is. Ezen stratégia mentén a hazai dinnyeszezonban a magvas, magszegény és sárgabélű dinnyék 100 százalékban magyar termelőktől származnak, hogy friss, jó minőségű magyar gyümölcsöket kínálhassunk vásárlóinknak. Évről évre növekszik a Lidl közreműködésével bonyolított értékesítési volumen, ami tovább növeli az ágazat stabilitását és kiszámíthatóbb növekedési lehetőséget biztosít a magyar termelőknek" – ismertette Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője.
AZ ÁRUHÁZLÁNC STRATÉGIAI DÖNTÉSE, HOGY MINÉL TÖBB KIVÁLÓ HAZAI PARTNERREL DOLGOZZON EGYÜTT ÉS MINÉL NAGYOBB ARÁNYBAN KERÜLJENEK MAGYAR BESZÁLLÍTÓKTÓL SZÁRMAZÓ TERMÉKEK AZ ÁRUHÁZAK POLCAIRA, MIND BELFÖLDÖN, MIND A KÜLPIACOKON.
E döntés értelmében a vállalat 2013-ban elindította a „Lidl a magyar beszállítókért" programját, melynek eredményeképpen több mint 450-re emelkedett a vállalat magyar beszállító partnereinek száma. Az áruházlánc teljes élelmiszerbeszerzésének közel 60 százalékát a több száz milliárd forint értékben beszerzett magyar termékek teszik ki, mely a hazai vállalkozásoknak biztos megélhetést, növekedést és munkahelyteremtést biztosít.
agrotrend.hu / Origo