Hírek

Elektronikus fizetés: mostantól biztosítani kell

A kereskedelmi törvény módosítása után januártól minden online pénztárgéppel rendelkező kereskedőnek biztosítania kell valamilyen elektronikus fizetési megoldást vásárlóinak. Az MNB statisztikái szerint közel 60 ezer vállalkozás érintett, amelyek számára a legkézenfekvőbb megoldás a már fogyasztók által is megszokott POS terminálok telepítése.

Az életbe lépett jogszabály tökéletesen illeszkedik abba a készpénzmentes és elektronikus fizetést támogató stratégiába, amellyel az elmúlt években a hazai vállalkozások szembesülhettek – írta a Store Insider. A pénztárgépek online NAV bekötése és az online számlabeküldés körének kiterjesztése után január 1-jétől már elektronikus fizetés lehetőségét is biztosítani kell a vásárlók számára.

A készpénzmentes fizetésnek számos előnye van: a fogyasztók egyre több helyen használhatják bankkártyájukat, a kereskedők bővíteni tudják a vásárlók számát és elégedettségét, arról nem is beszélve, hogy a pandémiás helyzetben ez az egészségmegőrzés és védekezés egyik legjobb formája is egyben. A legelterjedtebb bankkártya elfogadási megoldás a POS terminálok használata, amelyekből közel 150 ezer üzemel az országban. A vásárlók megszokták ezt a szolgáltatást, egyre nagyobb összegben fizetnek bankkártyájukkal, az MNB adatai szerint idén júniusra az egy kártyás fizetésre jutó érték jelentősen, 6703 forintról 7669 forintra nőtt az egy évvel korábbihoz képest.

Fotó: wikimedia

A Budapest Bank a megváltozott kisvállalkozói igényekre reagálva új elektronikus szolgáltatásokat is indított, illetve fejlesztett tovább az elmúlt években. Az elektronikus fizetés ösztönzésére a POS terminálok forgalmazását felgyorsította, és több felhasználóbarát fejlesztéssel állt elő. Az eszköz a működéséhez elengedhetetlen mobilinternet eléréséhez minden hazai mobilszolgáltató hálózatára rá tud kapcsolódni, így az esetek döntő többségében az ország bármely pontján, bármilyen helyzetben lehet vele bankkártyát elfogadni.

Számos egyéb, a hétköznapi működést egyszerűsítő szolgáltatás is elérhető, Budapest Bank kisvállalkozói számla esetén a kereskedői online portálon például könnyen lekérdezhető a bankkártyás tranzakciók forgalma, amelyekből ráadásul különböző elemzések, idősoros bontások és kimutatások is készíthetők.

Az online számlabeküldés kötelezettségét leghatékonyabban egy online számlázó használatával tudják a kisvállalkozások teljesíteni, ezért a bankcsoport egy olyan továbbfejlesztett számlázóprogramot, a Budapest Pénzügyi Asszisztenst fejlesztett, amely a számlakiáállításon és befogadáson kívül a Budapest Bankos bankszámlával összekötve számlakiegyenlítésre, azaz tranzakcióindításra is alkalmas.

agrotrend.hu / Store Insider

Tovább olvasom

Fókuszban

Hirdetés [bsa_pro_ad_space id=13 crop=no ]
Hirdetés [bsa_pro_ad_space id=14 crop=no ]

Facebook