2019.06.18., kedd , Arnold,Levente

Hírek

2017. december 11. hétfő • 07:51

Információszerzés és döntéstámogatás az agráriumban (+PDF)

Ingyenesen letölthetők a friss piackutatási adatok

Az AgroStratéga 2017-ben már hatodik alkalommal indította útjára azt a kutatást, melynek kérdőíve a mezőgazdasági termelést hivatásszerűen, árutermelés céljából folytató egyéni gazdálkodók és cégvezetők szakmai információszerzési szokásaival, valamint jövőképével kapcsolatos kérdéseket tartalmaz.

Az országos felmérés eredményeiről a szaklapok és szakportálok kiadóinak képviselőit is tájékoztatták a piackutatók.

„A gazdálkodók információszerzési szokásaiban robbanásszerű változást tapasztalunk, amiben a digitalizáció jár az élen” – emelte ki Varanka Mariann tanácsadó az AgroStratéga sajtótájékoztatóján.

Az e-mailben kapott ingyenes hírlevél és az online agrárportálok használata ma már a személyes szakmai kapcsolatok és a nyomtatott szaklapok használatának szintjén van, ezeket pedig szorosan követi az online agrárfórumok használata a rendszeres és gyakori (összesített) használat tekintetében.

A döntéshozók kétharmada inkább online keresi a szakmai információkat, szemben a nyomtatott tartalmat preferáló egyharmaddal. A negyvenévesnél fiatalabbak közül pedig ötből négyen választják az online forrásokat. A gazdák döntően a szöveges szakmai tartalmakat keresik az interneten, de már egyötödük a videós tartalmakat részesíti előnyben.

„Általánossá vált a közösségi portálok látogatása, és jelentős ugrást tapasztalunk az ingyenes üzenetküldő szolgáltatások használatában is. Utóbbi alkalmazások a mobileszközök, főként az okostelefonok elterjedésével párhuzamosan jutottak szerephez” – mutatta be a felmérés eredményeit Varanka Mariann.

„Fontos mérföldkőnek tekinthető, hogy az asztali számítógépek használatának arányát idén már meghaladja az okostelefonok használatának aránya. A negyven év alatti korcsoportnál a hordozható számítógépek (laptop/notebook) használata is messze felülmúlja az asztali gépekét. Ha ehhez még hozzátesszük azt, hogy a döntéshozók kétharmada rendszeresen használ internetbankot, akkor tényleg szembetűnő a változás. E trendeket pedig figyelembe kell vennünk akkor, amikor márkát építünk, új terméket vagy szolgáltatást vezetünk be a piacra” – zárta a tájékoztatót Pólya Árpád AgroStratéga-tanácsadó.

Az országos felmérés 2017. évi eredményeit bemutató kiadvány ingyenesen letölthető innen.

Fókuszban
Tűzgyújtási tilalom az Alföldön

Tűzgyújtási tilalom az Alföldön

Az elmúlt napok átlagosnál melegebb időjárása miatt

Több, mint száz falu halt ki a forróság és az aszály miatt

Több, mint száz falu halt ki a forróság és az aszály miatt

A példa nélküli hőség soesem látott mértékű szárazsággal jár, ...

Feliratkozás az Agrotrend.hu hírlevelére

Teljes név:
E-mail cím:*
Elfogadom az Adatvédelmi nyilatkozatot.