Hírek

Kampányt indított a Bükki Nemzeti Park

Egyedi hangulatú animációs videókon és 360 fokos filmeken keresztül mutatja be a Bükki Nemzeti Park Igazgatóság a nemrég megnyitott, illetve nyitás előtt álló bemutatóhelyeit a Facebook használóinak – közölte a Magyar Nemzettel Nagy Júlia, az Igazgatóság ökoturisztikai osztályvezetője.

Mint mondta, a kampány célja azon túl, hogy minél több érdeklődőt a természetbe és a túrázásra csábítsanak, az ismeretterjesztés is, hogy a vendégek célzottan az ökoturisztikai bemutatóhelyeken, a felfestett túraútvonalakon és tanösvényeken keresztül fedezzék fel a természet értékeit – írja a Magyar Nemzet.

fotó: wikipedia

Letaposott növények

Az osztályvezető jelezte: az elmúlt hetekben gyakran találkoztak azzal a problémával, hogy a látogatók védett vagy fokozottan védett területeket kerestek fel túráik során. Több alkalommal szembesültek azzal is a nemzeti park munkatársai, hogy a látogatók védett növényeket tapostak le, vagy éppen megzavarták a madarak költését. A természet védelmében ezért úgy döntöttek, hogy filmeket készítenek, hogy a vendégek tisztában legyenek a természetjárás szabályaival – ezért is alakította ki színes tanösvényhálózatát, valamint a bemutatóhelyeit, ahol időről időre szakvezetések és tematikus túrák várják az érdeklődőket.

fotó: pixabay.com

Animáción a programlehetőségek

Elsőként az Ipolytarnóci ősmaradványok Facebook-oldalán jelent meg egy animáció a 17 millió évvel ezelőtt a területen élő állatokról, amelyet ugyanitt egy 360 fokos videó követett, amely a természet változását mutatja be a madarak szemével az érdeklődőknek.

A népszerűsítő program azonban itt nem állt meg, folyamatosan jelennek meg a filmek: például már láthatók a szilvásváradilillafüredi és mátrafüredi bemutatóhelyekről készülő 360 fokos videók az igazgatóság Facebook-oldalán.

A videókból megismerhetjük majd a 2020 nyarán nyitó hollókői Natura2000 interaktív kiállítást, valamint a mátrafüredi Harkály Házat is, amelynek meghirdetett túrái már az elmúlt hetekben új programlehetőséget kínáltak a Mátrába érkezőknek.

– Az élmények bemutatásán túl a környezettudatosság, biztonság és fenntarthatóság érdekében a videókhoz kapcsolódó Faceboook- posztokban az igazgatóság arra is felhívja a figyelmet, hogy a vendégek lehetőség szerint online vásárolják meg a belépőjüket a bemutatóhelyekre – jelezte Nagy Júlia.

agrotrend.hu / Magyar Nemzet

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés