Hírek

Kereskedői- és Sajtónap a FLIEGL ABDA Gépgyártó Kft-nél

A Fliegl sikertörténetének kezdete 1975-re nyúlik vissza, amikor id. Josef Fliegl a Kastlben (Bajorország) található szülői ház mezőgazdasági udvarán megalapította
saját gépgyárát.

Kezdetben billenős- és tartálykocsik gyártásával foglalkozott, a ’80- as években Németország és Ausztria jelentették a fő piacot számára. A legidősebb gyermek, Helmut irányítása mellett 1991-ben a thüringiai Triptisben megkezdődött a közúti pótkocsik gyártása. Ezzel egyidejűleg kezdetét vette a Flieglcsoport térhódítása.

Két évvel később, 1993. április 16-án id. Josef Fliegl aláírta a REKARD (egykori Mezőgép) telephelyének megvásárlásáról szóló szerződést. A kapcsolat Magyarországgal régebbre nyúlik vissza, ugyanis a ’80-as évek eleje óta Abdán készültek bérgyártásban a betonkeverők, ahogy az a mai napig is itt történik.

Ifj. Josef Fliegl rögtön hozzálátott az újjáépítéshez. Új üzemcsarnok épült, amely már egy magasabb technológiával ellátott, modern gyártási folyamatot eredményezett. A gyártás fő irányvonalát még mindig a gödörfúrók és takarmánykeverők jelentették, azonban a termékpaletta bővülni kezdett szippantós tartálykocsik, oldalfalak, részegységek és rugóbakok gyártásával. A németországi Kastl-ban található gyárat már Magyarországról is kiszolgálták félkész-, és késztermékekkel.

Az új csarnok építésével egy időben zajlott egy fedett alapanyag raktár építése is, amely kiváltképp fontos része lett a Fliegl Járműgyárnak, hisz az alapanyagok tárolása és kamionról való leszedése, beraktározása is fedett helyen történt.

1995-ben az új csarnok tovább bővült, helyet kapott benne egy felületkezelő és szemcseszóró részleg is, amely innovációként tovább bővítette a termelés hatékonyságát. A folyamatos fejlesztéseknek, beruházásoknak köszönhetően a gyártás is egyre modernebb, hatékonyabb lett, s ez az éves bevételeken is látszott.

Szinte évről – évre megduplázódott a cég készáru kibocsátása.

1995-től a gyár nemcsak az anyavállalat kiszolgálását végezte, hanem a magyar piac felé is orientálódott. 1996-ban további 12.000 m2 -rel bővült a gyártócsarnok. A fejlesztés volt a legfőbb cél. Ennek értelmében 1998-ban az első, majd 1999-ben a második táblalézert helyezték üzembe.

2001-ben új nyersanyagraktár épült. 2003-ban lett kész a szerviz épülete, amely 2004-től a Nemzetközi Közlekedési Hatóság által autorizált vizsgabázisként működik. 2010 óta ISO 9001:2009 szabvány szerint végzi munkáját.

2004-ben átadásra került a Nemzetközi Kereskedelmi Központ is, ahol a végfelhasználás és kereskedelem magas színvonalú kiszolgálása történik. 2007-ben már 3 táblalézer működött az üzemben. 2009-ben a nyersanyagraktárt bővítették, alapterülete immár 4.000 m2.

2012-ben került átadásra a 2.600 m2 -es modern felületkezelő üzem. A csarnokban automata konvejor pályán mozgó kocsik szállítják a nagyobb befoglaló méretű alvázakat, puttonyokat, emellett van itt merítőkád és szárítóberendezés is. A csarnok és a szárító energiaellátása megújuló energiával (750 KW-os faapríték tüzelésű kazán) történik.

2013-ban megnyílt az Agro-Center bolt.

Az alkatrészellátás önálló egységgé vált, saját raktáregység jött létre, a gyártástól függetlenül.

2014-ben állt munkába az első csőlézer az abdai üzemben. A 2013-as mühldorfi gyáravatás után, az ottani magasraktár megépülésének eredményeképpen 2015-ben született meg a döntés, hogy Abdán a késztermékek gyártására kell koncentrálni, és helyben kiszolgálni a hazai és a kapcsolódó piacokat. Tehát kevesebb alkatrészgyártás történik a német testvérvállalat számára, és nagyobb hangsúlyt kap a regionális központi szerep.

A szomszédos országokban egyre növekvő érdeklődésnek megfelelően történtek a fejlesztések, és bővült a gyártási kapacitás.

2018-ban elkezdődött a minden értelemben legimpozánsabb beruházás egy teljesen új, 26 méter magas csarnok építése, amiben a modern technikájú Jungheinrich automatizált magasraktár kapott helyet. A beruházás értéke meghaladja az 1,2 milliárd Fortintot. A raktár alapterülete közel 3.500 m2 . Az úgynevezett felrakógépet, ami az anyagmozgatást végzi, a már kész épületbe emelték be, amihez a méretek miatt Magyarország legnagyobb darujára volt szükség 2019 eleje óta már 2db csőlézer üzemel a gyárban, illetve megépült a modern technikájú porral festő üzem is. Az 1.400 m2 -es gyáregységben elsősorban oldalfalakat és kisebb alkatrészeket festünk. Automata konvejor pálya viszi körbe a kocsikat. Az alkatrészek először az automata szemcseszóróba kerülnek, majd az utána következő kabinban egy speciális alapozó kerül a szemcseszórt felületre, amely elősegíti a porfesték megtapadását a felületen. Ezt követi a szikkasztó kabin, ahol szárad a festék. Kabinjainkat gázégőkkel, illetve meleg vizes eljárással fűtjük. Az itt található kemence ajtaja minden 11. percben nyílik ki, és jön ki rajta egy kocsi a késztermékkel, amelyen a 200 fokon ráégetett festék biztosítja a felület hosszú élettartamát.

A kezdeti 8 hektáros gyárterület ma már 15 hektár, amelyből csaknem 40.000 m2 beépített terület. A kezdeti 28 fős létszám ma már 240.

A DataHouse 2019. év első nyolc hónapjának forgalombahelyezési adatai alapján a Fliegl piacvezető a magyarországi mezőgazdasági pótkocsik piacán. Ifj. Josef Fliegl jövőbeli tervei között a piaci részesedés további növelése szerepel.

A technológiai fejlesztés és a gazdaságosság növelése továbbra is prioritást élvez.

A munkálatok nem állnak meg, a soron következő beruházás a meglévő kereskedelmi központ bővítése, szervizállomás és Agro-Center alkatrészbolt építése. Az összesen 3.600 m2 alapterületű egység tervezett átadása 2020. nyara. 

Nemcsak a hazai piacra készülnek eszközök Abdán, hanem a világ számos részére gyártunk termékeket, többek között Oroszországba, Srí-Lankára és Új-Zélandra is. A magyarországi üzemben folyamatos a gyártmányfejlesztés is. A Fliegl mérnökei 3D CAD program segítségével tervezik a legújabb típusokat, emellett folyamatosan fejlesztik a meglévő gyártmányokat.

A betonkeverők a mai napig Abdán gyártódnak, évente átlagosan 550 db. Emellett a gyárban készülnek billenős- és tartálykocsik, bálaszállítók, átrakókocsik.

Éves szinten átlagosan 1200-1300 db pótkocsit gyártanak Abdán.

A 2019-es év első nyolc hónapjának végére elértük tavaly év végi gyártási volumenünket. Bízunk benne, hogy ezt a lendületet megtartva a jövőben hasonló újdonságokkal jelentkezhetünk.

FLIEGL ABDA Gépgyártó Kft.
Pillingerpuszta H-9151 Abda
Telefon +3696-553-303
Fax +3696-553-317
E-mail sales@fliegl.hu
Web http://www.fliegl.com
http://www.agro-center.de

agrotrend.hu / Fliegl Abda

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés