Hírek

Kevesebben vásárolnak piacon

Csökkent a piacok, ezen belül a termelői piacok súlya a napi fogyasztási cikkek beszerzésében, mivel a látogatók hányada a 2010-ben mért 72 százalékról a tavaly július óta eltelt 12 hónapban 59 százalékra mérséklődött, így 10 emberből már hatnál is kevesebben vásárolnak piacon – derül ki a GfK legfrissebb elemzéséből.

A közlemény szerint, a piacoknál az elmúlt években tapasztalható negatív tendencia a vidéki vásárlók arányának visszaeséséből adódik, a piacra járó budapestiek aránya gyakorlatilag stabil.

A piaci forgalom visszaesése árukategóriánkként és a földrajzi elhelyezkedést tekintve is eltérő. A zöldség és gyümölcs kategóriákban közel másfélszeres az eltérés, a friss húsoknál már közel ötszörös a különbség Budapest és a vidék között, míg a budapesti háztartások a friss húsra kiadott teljes összeg tizedét a piacokon költik el, addig vidéken ugyanez az arány 2 százalék – ismertették.

Fotó: 123RF

A GfK elemzése azt mutatja, hogy a piacoktól elsősorban a diszkontok és a szupermarketek vonnak el forgalmat, a napi fogyasztási cikkek egészében csakúgy, mint a friss zöldség-gyümölcs kategóriában. Jellemzően a kis, 1-2 személyes, az idősebb, és a 60 éven túli nyugdíjas háztartások tartottak ki a piacok mellett, valamint a Budapesten élők. ők azok, akik a teljes napi fogyasztási cikk piacon mért átlagnál nagyobb arányban vásárolnak piacokon napjainkban is.

A GfK felmérése szerint az év első hat hónapjában a napi fogyasztási cikkek (FMCG) piaca értékét tekintve több mint 4 százalékkal bővült az előző év azonos időszakához képest, a növekedés hátterében az elemzés szerint a gyakoribb vásárlások és a minimálisan növekvő termékkosár áll.

agrotrend.hu / MTI

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés