Hírek

Kihasználták a Tokaji márkanév ismertségét

Bemutatkoztak a tokaji borok Észak-Olaszországban. A minőségi magyar borexport pozícióinak erősítése volt a cél.

Tokaji borokat mutattak be Észak-Olaszország városaiban a milánói magyar fõkonzulátus szervezte szakmai borkostoló-sorozaton.

Az Árpád-hegy pince, a Carpinus Borászat és az Orosz Gábor Pincészet borkülönlegességei a Milánó közeli Magenta és Carate Brianza városban, valamint Genovában mutatkoztak be. Minden helyszínen mintegy hatvan szakmai meghívott vett részt.

A tokaji borkülönlegességek piaci bemutatása az olaszországi borágazat szakmai és üzleti közönségének bevonásával a minõségi magyar borexport pozícióinak erõsítését szolgálta – mondta Szilágyi Melinda milánói külgazdasági attasé.

Hangsúlyozta, kihasználva a Tokaji márkanév olaszországi ismeretségét,

felületet akartak adni olyan ismert tokaji boroknak, mint az aszú és a kevésbé ismerteknek is, mint a furmint.

A legutolsó, 2016-os adatok szerint Olaszország az exportált borok értéke alapján a 12. helyen áll Magyarország célországai között, 2,2 százalékos piaci részesedéssel.

2017 januártól októberig az Olaszországba Magyarországról importált áruk között az élelmiszerek, italok, és dohánytermékek 17 százalékos import részesedéssel (az összes Magyarországról érkezõ árut figyelembe véve) és 737,9 millió eurós értékkel bírtak.

agrotrend.hu / MTI

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés