Hírek

Kóstoltató kampánnyal népszerűsítik a hazai dinnyét

Hazánkban harmadik alkalommal indul „Nyár, dinnye, szeletem” elnevezéssel dinnyekampány az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) összefogásával, azzal a céllal, hogy tudatosítsa a hazai közönségben a Magyarországon kapható dinnyefajták jellegzetességeit, kiváló minőségét, felhasználásuk sokféleségét és a dinnyefogyasztás előnyeit. Már kapható a magyar dinnye a legtöbb áruházláncnál.

Tavaly az Agrármarketing Centrum az egészséges életmód elterjesztésének jegyében az áruházi „instore” kampányelemek mellett az év kiemelt hazai sporteseményére, a vizes vb-re is kitelepült. Ebben az évben dinnyekóstoltatás a Belvárosi Foci Mozi területén (Budapest, V. kerület, Szabadság tér), a köztéri óriás kivetítő közelében lesz – írja közleményében az AMC.

Akik személyesen is szeretnék megtapasztalni, hogy a gazdák gondos kezének, a kedvező hazai éghajlatnak és az idei, dinnyebarát időjárásnak köszönhetően ez évben is kiváló minőségű, mézédes dinnyéket fogyaszthatunk a fővárosi Szabadság téren:

  • június 25-én 14:00-17:00 óra között, az Uruguay-Oroszország mérkőzés idején,
  • július 3-án 15:00-16:00 óra között a nyolcaddöntő alatt,
  • továbbá július 10-én 18:00-20:00 óra között az elődöntő közben.

Az üdítő italok árához képest kedvező kilogrammonkénti, literenkénti áron beszerezhető, friss, ízletes dinnyék A, B, C, és E-vitaminokat, vasat és foszfort is tartalmaznak, magas víztartalmukkal remekül hidratálják szervezetünket, ezért érdemes belőlük bőséggel fogyasztani.

A jó minőséget preferáló termékválasztás, az egészségünk megőrzését szolgáló dinnyefogyasztás, a különféle dinnyés receptek és elkészítési módok és a változatosságban rejlő lehetőségek felismerése egészségünket szolgálja. Emellett hozzájárul a gazdaság erősítéséhez is, hiszen az egészségmegőrzést támogató mezőgazdasági termékek iránti keresletnöveléssel a gazdák versenyképessége, eredményessége egyaránt fokozható, a mezőgazdaság sikeresebbé, erősebbé tehető.  

Az ez évi dinnyekampány a fiatalok elérésére 2018. június 27-28-án dinnyekóstoltatással települ ki a VOLT Fesztiválra. A soproni Lövér Kempingben szerdán és csütörtökön, a borfaluban 13:00-15:00 óra között ízlelhetik meg az érdeklődők a különféle dinnyefajtákat.

Gondolva a legkisebbekre is, gyermektáborokban is jelen lesz dinnyekóstoltató akcióival az idei dinnyekampány.

fotó: Pixabay

Már a legtöbb magyarországi áruházláncnál kapható belföldön termelt dinnye a piaci szereplők tájékoztatása szerint. A Lidl Magyarország az MTI-hez eljuttatott közleményében ismertette, hogy múlt csütörtöktől raktáraiba kizárólag magyar dinnye érkezik, a gyümölcs származási helyét minden kalodán feltüntetik. 

Közlésük szerint évről évre nő a magyar görögdinnye iránti kereslet: a Lidl tavaly 62 százalékkal értékesített több magyar dinnyét, mint az azt megelőző évben. Az áruházlánc a magyarországi boltjaiban 7426 tonna belföldön termesztett dinnyét értékesített, a külpiacokon közel 4000 tonnát. A tavalyi szezonban a magszegény görögdinnyéből 150 százalékkal adtak el többet, mint 2016-ban.

A CBA Kereskedelmi Kft. hálózatába az első magyar dinnyeszállítmány június közepén érkezett meg – tájékoztatott a cég az MTI megkeresésére.  Kiemelték, hogy a görögdinnye-forgalom tavaly 10 százalékkal nőtt az előző évhez képest. A forgalom 90 százalékát a hagyományos fajták teszik ki, a sárga húsú, magszegény vagy mag nélküli fajták 10 százalékot képviselnek. Megjegyezték, hogy tapasztalataik szerint a vásárlók a belföldön megtermelt dinnyét részesítik előnyben, egyre többen figyelnek oda a származási jelölésre.

Az Auchan Magyarország Kft. közölte, hogy a dinnye értékesítését áruházaiban az importáru forgalmazásával június elején kezdték meg, várhatóan június végétől kerül a polcokra a magyar dinnye, amelyek érkezését az első szállítmányok kihelyezésekor felirattal jelzik majd. A magyar dinnyét az Auchan csak Magyarországon értékesíti, a vállalat által értékesített dinnye mennyisége a szezonban – júliusban és augusztusban – meghaladja a 2000 tonnát – tették hozzá. Megjegyezték, hogy az utóbbi három évben a korai, csíkos dinnyefajták háttérbe szorultak, a vásárlók a mag nélküli, fekete héjú, illetve az ovális típusú, nagyon édes dinnyéket választják. Emellett míg régebben inkább a nagy, 9-12 kilogrammos dinnyéket vásárolták, az elmúlt néhány évben már a 4-6 kilogrammos dinnyéket keresik.  

A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. 2017-ben minden dinnyefajtát beleértve mintegy 7220 tonna dinnyét értékesített magyarországi áruházaiban, az idén a szokatlan, korán jött nyárias időjárás miatt a forgalom bővülésére számítanak. Hozzátették, hogy a legnagyobb kereslet továbbra is a magvas görögdinnye iránt van, amelynek származását a szállítók a papír kalodán jelzik. A magszegény és sárgahúsú dinnye esetén a már több éves gyakorlatnak megfelelően címkét alkalmaznak. A fogyasztói árakat a beszerzési árak alakítják – közölte a SPAR.

A Tesco-Global Áruházak Zrt. a június 18-ai héten kezdte meg a magyar magos görögdinnye beszerzését, és mostantól kizárólag magyar forrásból szerzi be a teljes görögdinnye választékot. A fekete magszegény, mini és sárgahúsú görögdinnye exportja a közép-európai üzleteibe június 25-ével indul. A vállalat tavaly mintegy 10 ezer tonna dinnyét értékesített Magyarországon, és ugyanennyi dinnye került a cseh, lengyel és szlovák áruházaiba is. Az eladások nagy részét a hazai termesztésű dinnye adja, ebből értékesítik a legtöbbet, ugyanakkor évről évre nő a fekete héjú magszegény, mini és sárgahúsú fajták népszerűsége. A többi áruházlánchoz hasonlóan a vásárlók a Tescóban is a Magyarországról származó dinnyéket olyan papír konténerben találhatják, amely jelzi, hogy a termék hazai termelőtől származik – közölte a Tesco.

agrotrend.hu / AMC, MTI

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés