Hírek

Szakmaközi szervezetként ismerte el az Agrárminisztérium a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanácsot

Az OMÉK-on megrendezett nyúlágazati konferencián Feldman Zsolt mezőgazdaságért felelős államtitkár átadta a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnökének, Juráskó Róbertnek a szakmaközi szervezeti elismerő dokumentumot.

A nyúl ágazatban évek óta kiemelkedő tevékenységet végző szervezet teljesítette az uniós, illetve hazai jogszabályokban előírt feltételeket, olyan szervezettséget és képviseleti szintet ért el, amely alkalmassá tette a miniszteri elismerés elnyerésére. Ezzel a döntéssel immár kilenc ágazati szakmaközi szervezet működik Magyarországon – írja az Agrárminisztérium.

Fotó: Krasznai-Nehrebeczky Mária

A szakmaközi szervezeti forma egy olyan alulról felépülő, önszabályozó szakmai szerveződési modell, amely egy ágazat összes szereplőjének – termelő, feldolgozó, kereskedő – érdekeit igyekszik közös nevezőre hozni.

A szakmaközi szervezeti elismerés előnyöket biztosít a nyúl ágazati érdekképviseletnek, hiszen új jogosítványokat és lehetőségeket kap és tagjainak döntésétől függően alkalmazhat a nyúlból készült termékek tekintetében azok forgalmazásának elősegítésére, a termelés és piaci folyamatok összehangolására, piaci információk gyűjtésére vagy éppen az ágazat szereplőit érintő speciális szabályok megalkotására.

Az államtitkár a konferencián elmondta: állategészségügyi támogatások révén 465 millió forinttal, tenyészállat-beállítási támogatások révén pedig egy 100 millió forintos kerettel segítik a nyúlágazatot.

Hozzátette, hogy a Vidékfejlesztési Program (VP) is kiemelt figyelmet fordít az állattartó gazdaságok versenyképességének javítására, hiszen tizenegy, az állattenyésztési ágazat szereplőit közvetlenül támogató felhívás jelent meg az elmúlt években.

E pályázati konstrukciók megközelítőleg 210 milliárd forintos támogatást biztosítanak a kedvezményezetteknek.

Elhangzott, hogy a hazai fogyasztásösztönzés érdekében a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács és az Agrármarketing Centrum közösen idén is fogyasztásösztönző kampányt szervezett.

A promóciós kampányok eredményesnek bizonyultak: az áruházakban mintegy 6 százalékkal nőtt meg az előcsomagolt nyúlhús forgalma, egyre többen fedezik fel maguknak a kiváló minőségű magyar húsfélét.

agrotrend.hu / AM Sajtóiroda

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés