Hírek
Széles a választék, de még mindig a zselés szaloncukor a legnépszerűbb
Több ezer tonna édesség kerül a napokban a magyarok kosarába. Az édességgyártók becslése szerint tavaly több mint kilencmilliárd forintot költöttünk karácsonyi finomságokra.
Minden eddiginél szélesebb ünnepi édességkínálatból választhatnak idén a vásárlók. Benke Anna, a Magyar Édességgyártók Szövetségének titkára a Magyar Időkkel közölte: a választás során ma már a legfontosabb az, hogy valódi csokoládéból készüljön a termék, míg az ár csupán a harmadik helyet foglalja el a fogyasztói döntéshozatalban.
Mindez a forgalomban is megmutatkozik: a piaci szereplők szerint az eladott mennyiség évről évre kissé csökken, míg az árbevétel stagnál. A szövetség becslése alapján tavaly összességében 3,4 milliárd forint értékben fogyott a szezonális édességekből, ami 655 tonnának felel meg. Szaloncukorból eközben – 5,5-6 milliárd forint értékben – 3500-4000 tonna került a kosarakba.
A legjobban minden évben a hagyományos csokoládémikulás fogy, az ünnepi édességpiac több mint 60 százalékát lefedve. A második helyen a hagyományos ajándékcsomag és az adventi kalendárium áll, 10-10 százalékos részesedéssel.
A hagyományos édességek mellett folyamatosan növekszik a speciális táplálkozási igényeknek megfelelő desszertek iránti érdeklődés. Vannak, akik egészségügyi problémáik miatt, míg mások a tudatos táplálkozás jegyében döntenek a valamilyen összetevőtől mentes vagy csökkentett cukortartalmú termékek mellett, amelyek korábban hiányoztak a kínálatból. Ma már vannak laktóz-, glutén- vagy cukormentes, paleo vagy biomikulások is, de szaloncukorból is széles a speciális kínálat.
fotó:MTI
A legkedveltebb szaloncukor továbbra is a zselés, a marcipános, az alkoholos, a rumos-diós és a csokoládékrémes, de nem sokkal van lemaradva a karamellás és a kókuszos ízesítés sem. Benke Anna jelezte: az új ízek mindig népszerűek, de még mindig a zselés szaloncukorból fogy a legtöbb. Tavaly az eladott mennyiség fele ilyen volt.
A nemzetközi trendhez igazodva a hazai boltokba is egyre korábban kerülnek az első szezonális áruk. A gyártást azonban Benke Anna szerint nem befolyásolja a korai szezonkezdés, hiszen a nagy üzletláncok jellemzően már az év első harmadában-felében megállapodnak a megvásárolni kívánt mennyiségről.
agrotrend.hu / magyaridok.hu