Hírek

Szeptember közepéig tart a hazai dinnyeszezon

A zamárdi STRAND Fesztiválon nyitották meg az ide dinnyekampányt

Idén is elindította a „Nyár, dinnye, szeletem” szlogen alatt futó dinnye fogyasztásösztönzõ kampányát az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara. A kampány nyitó sajtótájékoztatóján, a zamárdi STRAND Fesztiválon elhangzott: a magyar termõterületek sokszínûségének, a gazdálkodók termelési gyakorlatának vevõi igényekhez történõ igazodásának köszönhetõen több, mint 2 hónapos lett a hazai dinnyeszezon, így még szeptember közepéig lehet jó minõségû gyümölcsöt kapni a piacokon és áruházakban.


fotó: AMC

A kampányt szervezõ szakmai szervezetek a zamárdi STRAND Fesztiválon indították el az idei dinnye fogyasztásösztönzõ kampányt. Az elmúlt négy évben a promóciós idõszakban mintegy 20%-kal növekedett a gyümölcs fogyasztása, a szakemberek ezúttal is ekkora növekedésre számítanak.

A kampány nyár végi idõpontjával arra is fel kívánják hívni a figyelmet, hogy a dinnyeszezon ma már tovább tart a szeptember 5-i Lõrinc-napnál, szeptember közepéig is elérhetõ lesz a magyar dinnye, kiváló minõségben.

 Ennek okairól Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezõgazdaságért felelõs államtitkára beszélt. „A friss, egészséges magyar gyümölcs iránti kereslet erõsítése egészségpolitikai és agrárpolitikai szempontból is kiemelt célkitûzésünk.

A július óta elérhetõ hazai dinnye nemcsak finom és frissít, hanem számos jótékony hatása miatt kifejezetten egészséges.

Ezért is fontos fegyvertény, hogy a dinnyetermelõknek sikerült „széthúzni”a betakarítási idõszakot, így még a következõ hetekben is, egészen szeptember közepéig nagy mennyiségben találunk ízletes magyar dinnyét a piacokon.”


fotó: AMC

A kampány során számos eseményen kóstolhat hazai dinnyét a vásárlóközönség. Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetõje elmondta:

az Agrármarketing Centrum szervezésében országszerte összesen 5 helyszínen, 14 alkalommal kóstolhatnak dinnyét többek között a FINA Junior Úszó Világbajnokságon.

A kampány egyik legfõbb vidéki eseménye pedig 2019. augusztus 30 és szeptember 1. között a Kiskõrõsi Szüret és Szlovák Nemzetiségi Napok rendezvénye lesz.

Ondré Péter hozzátette: „Legfõbb célunk, hogy formáljuk a fogyasztói tudatosságot és felhívjuk a figyelmet az egészséges, friss, rövid szállítási idõvel elérhetõ élelmiszerekre.”


fotó: AMC

A sajtótájékoztatón Mártonffy Béla, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara Kertészeti és Beszállítóipari Osztályának elnöke kiemelte:

„Ahhoz, hogy a dinnyetermesztés kiegyensúlyozott, tervezhetõ legyen, szükséges az, hogy az áruházláncok ne ingassák meg a piacot július végén vagy augusztus elején árletörõ, a dinnyét vevõbecsalogatásul használó akciókkal.

A kamarának idén a sajtón keresztül is fel kellett hívnia egy indokolatlanul ilyen akcióba kezdõ áruházlánc figyelmét, akik végül elfogadták a termelõk érveit.”

agrotrend.hu / Agrármarketing Centrum

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés